חדשות בעולם

הקמפיין החדש של יהודי ארה"ב: "מוכנים ללכת לכלא, לא נשתוק"

מחאה חדשה ברשת: יהודי ארה"ב קוראים למהפכה בעקבות "חוק השואה" ולממשלתם לנתק קשרים עם פולין. "בשם ששה מיליון, חתמו על העצומה שלנו", נאמר בסרטון הסברה חדש שיופץ בשלוש מדינות, בהן פולין

  • ו' אדר התשע"ח
אא

יהודי ארה"ב מתייצבים לצד ישראל ויוצאים במחאה נגד חוק השואה הפולני, שמנער את אחריותה של פולין ממעשי הזוועה בשואה. ב"ישראל היום"  פורסם הבוקר כי אלה פותחים קמפיין חדש ונרחב בקריאה לממשל האמריקני להקפיא את היחסים עם פולין עד לביטול החוק. בסרטון מיוחד שפרסמו הוסיפו כי: "מוכנים ללכת לכלא הפולני - היהודים לא ישתקו עוד".

על פי הדיווח, בימים האחרונים נכתבה עצומה עליה חותמים יהודים מרחבי העולם. מארגני היוזמה מדגישים כי "ארה"ב חייבת להקפיא את יחסיה עם פולין עכשיו, וזאת עד אשר יבוטל חוק הכחשת השואה הפולני". בסרטון מיוחד שהפיצו כחלק מהמחאה מדגישים היהודים האמריקנים כי הם צפויים להיכנס לכלא בעקבות הדברים שיאמרו וגם את העובדה ששלושה וחצי מיליון יהודים בהם מאות אלפי ילדים נרצחו בזוועות בפולין. "שואה פולנית, שואה פולנית, שואה פולנית", נאמר מספר פעמים בסרטון, בו יהודי קשיש אומר: "שום כלא פולני לא מפחיד אותי היום". אחת המשתתפות ביקשה בסרטון: "בשמם של ששה מיליון יהודים, חתמו על העצומה שלנו. ארצות הברית חייבת לנתק את היחסים שלה עם פולין עכשיו!". הקמפיין החדש שלהם יכלול שילוט חוצות בשלוש המדינות והסרטון עצמו תורגם לפולנית וישודר גם בוורשה.

נשיא קרן משפחת רודרמן, ג'יי רודרמן, אמר: "אנו עומדים לצד ישראל בזעזוע מהחוק הפולני ובמאבק מולו, ולא פחות מכך בהסתייגות מהתנהלות פולין אחרי ההחלטה על החוק. לצערי, אנחנו רואים פעולות של הכחשת חלקם של הפולנים בשואה, אשר הופכות מול עינינו לאנטישמיות
 של ממש". עוד הוסיף כי: "זאת לא בעיה של ישראל, זאת בעיה של כל יהודי באשר הוא. אנחנו פתחנו היום במאבק להשעיית הקשרים הדיפלומטיים של ארה"ב עם פולין עד שחוק הכחשת חלקם של הפולנים בשואה יבוטל, ואנו קוראים לכל יהודי ושאינו יהודי, שרוצה להילחם בחוק, לחתום על העצומה שלנו".

תגיות:פוליןיהודי ארה"בחוק השואההכחשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה