חדשות בעולם

נולד בשוויץ, למד בירושלים: מיהו החרדי שהפך את המלון של טראמפ לגלאט כשר?

בחג הפסח הקרוב יהפוך מלון בסקוטלנד אותו רכש נשיא ארצות הברית ב-200 מיליון דולר לגלאט כשר, כדי לארח יהודים מכל העולם. מי שעומד מאחורי הסיפור הוא אריה וגנר, כיום תושב לונדון, שמספק שירותי קייטרינג גם למלכת אנגליה

  • ה' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בוגר ישיבת מיר בירושלים, אריה וגנר, הוא האיש שעומד מאחורי הפיכת המלון של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לכשר. בחג הפסח הקרוב אמור המלון בסקוטלנד להיות ערוך ומוכן לקראת אכלוס יהודים, כשהאוכל שיוגש בו יהיה גלאט כשר. וגנר הוא חרדי תושב לונדון, ספק של שירותי הקייטרינג המספק את האוכל לאירועים בבית המלוכה הבריטי ובמעון ראש הממשלה בממלכה - בהם משתתפים יהודים. סיפורו של האיש, שעסוק בימים אלה בהכשרתו לפסח של מלון "טראמפ טורנברי", בו יתארח בחג טראמפ, פורסם ב"בחדרי חרדים".

המלון, שנרכש לפני כמה שנים על ידי טראמפ שהשקיע בו 200 מיליון דולר, ממוקם מרחק שעת נסיעה מגלזגו הבירה ושוכן סמוך לחוף הים. מחצית מהכסף הלך לטובת שדרוג המלון, ומחצית לבניית מגרש גולף, הספורט החביב עליו. "המלון ישופץ ויעבור הכשרה לפסח", סיפר וגנר לאתר, "יש בו 120 חדרים, המחירים הם בהתאם לרמתו הגבוהה של המלון". בתו של טראמפ, כידוע, היא יהודיה. על השאלה האם היא וחתנה יתארחו במלון ענה: "אני לא יכול לדבר על אורחים שמגיעים למלון, וזה לא משנה עם זה איוונקה טראמפ או מישהו אחר. זה לא אתי".

וגנר נשאל גם על העסק אותו הוא מנהל וסיפר כי "המשפחה שלי כבר מעל 100 שנה מספקת שירותי קייטרינג לבית המלוכה עבור האירועים בהם משתתפים יהודים. גם מעון ראש הממשלה מקבל שירותי קייטרינג לכל אירוע יהודי שמצריך אוכל כשר". עוד הוסיף: "המלכה נוהגת לארח אנשים פרטיים אצלה במעון הפרטי ב'טירת ווינזדור', לא מזמן, הרב של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, הוזמן לאירוע פרטי של המלכה, והתקשרו אלי לבקש מידע על האירוע, לא יכולתי לתת שום מידע, אסור לי לפרסם מי האנשים שמגיעים, אלא אם מדובר באירוע פתוח". עוד הוא חושף כי "המשכורות אצל המלכה 'לא בשמים', אבל אנשים שעובדים שם רואים בכך שליחות, אף אחד שם לא עובד בשביל המשכורת, כי המשכורות שם סטנדרטיות".

וגנר נולד בשווייץ ומתגורר בלונדון, שם הוא מנהל את העסק המשפחתי. "אני אדם פשוט, אם סיפרו לכם שאני אדם עשיר, זה ממש לא נכון. אני בעסק הזה כי אני נהנה, אם הייתי רוצה להיות להיות מיליונר הייתי הולך לנדל"ן, העסק הזה בדם שלי. אבל אני ברוך השם מתפרנס בכבוד".

תגיות:כשרמלוןטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה