חדשות בארץ

פרשת תיק 4000 תיקרא "מעבר לאופק". ההמלצות נגד נתניהו לא יפורסמו

החקירה במסגרת התיק החלה לאחר אישור חוק ההמלצות ולכן, בניגוד לתיקי 1000 ו-2000, המלצות המשטרה לא יפורסמו בסיום החקירה. ניסיון לשריין עד מדינה. פרקליט ההגנה של נתניהו התפטר

  • ד' אדר התשע"ח
ביבי נתניהו (צילום ארכיון: פלאש 90)ביבי נתניהו (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

פרשת בזק, שהביאה אתמול למעצרם של שבעה אנשים והפכה לתיק 4000, נחקרת בימים האלה בלהב 433 במסגרת שורה של חקירות שחיתות. במהדורה המרכזית ובחדשות פורסם כי למרות ההערכה כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו יזומן לחקירה בתיק, השתלשלות החקירה תהיה אחרת לאור "חוק ההמלצות" שאושר בכנסת בחודש דצמבר האחרון. כזכור, בשבוע שעבר פרסמה המשטרה את המלצותיה להעמיד לדין את רה"מ בתיקי 1000 ו-2000, את עוד לפני פתיחת החקירה בתיק 4000 אושר חוק ההמלצות, כך שהמשטרה לא תוכל לפרסם את ההמלצות שלה בסיום החקירה. בסעיף נכתב כי "העבירה המשטרה חומר שהושג בחקירה לפרקליט מחוז… תעבירו ללא עמדתה בכתב לעניין הגשת כתב אישום". כעת, רק היועץ המשפטי לממשלה יוכל לאשר את פרסום ההמלצות, אך לא נראה שיעשה זאת.

הפרשה החדשה, שבה נחשד כי נתניהו קידם לכאורה אינטרסים שלו כדי לזכות לאהדה בתקשורת, קיבלה גם שם חדש - "מעבר לאופק". את השם בחרו המשטרה והרשות לניירות ערך. עוד פורסם במהדורה המרכזית כי על פי הערכת המשטרה והרשות לניירות ערך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יידרש לחקירה באזהרה במסגרת תיק 4000 (בזק) כשבמקביל נעשה מאמץ לגייס עד מדינה. ההערכה היא שתוך זמן קצר יהפוך אחד החשודים לעד מדינה, מה שיקדם את החקירה.

כזכור, אתמול בבוקר עורכו  אתמול בשעות הבוקר עיכבה המשטרה לחקירה מספר בכירים בחברת בזק ומקורבים לראש הממשלה. הפרשה עברה מחקירת הרשות לניירות ערך למשטרה לאחר שהמסקנות הועברו לפרקליטות. המשטרה האריכה בשמונה ימים את מעצרם של יועץ התקשורת המקורב לראש הממשלה, של הבכיר בחברה ושל שלושת המעוכבים הנוספים. לבסוף הוחלט על הארכת מעצרם של כל החמישה בחמישה ימים בסך הכל. מעצרו של בכיר נוסף בבזק הוארך בארבעה ימים. בכירה נוספת הובאה לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרה.

הבוקר התברר כי עורך הדין ז'ק חן, פרקליטו של ראש הממשלה המייצג גם את שאול אלוביץ', התפטר מצוות ההגנה שלו. עו"ד חן מסר כי "החלטתי על דעת ראש הממשלה כי על מנת למנוע לזות שפתיים, לא אמשיך לייעץ לו באף עניין, לפחות עד שהדברים יתבהרו".

תגיות:ביבי נתניהופרשת נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה