חדשות בארץ

סקר בעקבות המלצות המשטרה: מעמדו של נתניהו נחלש, הקואליציה מתחזקת

על פי מדגם שערך מכון סמית, ניכר כי מעמדו של ראש הממשלה נחלש בעקבות המלצות המשטרה להעמידו לדין. כמחצית מהציבור חושב כי על ראש הממשלה להתפטר או לצאת לנבצרות. לעומת זאת הקואליציה ממשיכה לשמור על כוחה

  • ב' אדר התשע"ח
ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

על פי מדגם שערך מכון סמית, ניכר כי מעמדו של ראש הממשלה נחלש בעקבות המלצות המשטרה להעמידו לדין. כמחצית מהציבור חושב כי על ראש הממשלה להתפטר או לצאת לנבצרות. לעומת זאת הקואליציה ממשיכה לשמור על כוחה. הסקר נערך עבור 'מעריב'.

כ-60% מביע חשש שרה"מ יתקשה להנהיג את המדינה. לעומת זאת, מבחינה פולטית מעמדו יציב: אילו היו נערכות הבחירות היום, הליכוד הייתה ממשיכה להוביל עם 28 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי 'יש עתיד', בראשות יאיר לפיד, הופכת למפלגה השנייה בגודלה (22 מנדטים). לאחריה 'המחנה הציוני', בראשות אבי גבאי (15 מנדטים). הרשימה המשותפת (12 מנדטים), הבית היהודי ( 11 מנדטים), כולנו, ישראל ביתנו ויהדות התורה (כל אחת 7 מנדטים), מרצ (6 מנדטים) לבסוף ש”ס שקיבלה 5 מנדטים בלבד.

על השאלה מה צריך נתניהו לעשות בעקבות המלצות המשטרה, סברו 47% מהציבור כי עליו לצאת לנבצרות (25%) או לחילופין להתפטר (22%), לעומת זאת 43% חושבים כי עליו להישאר בתפקידו.

בקרב מצביעי הליכוד ממשיכה התמיכה ברה"מ, כאשר 79% מהם סבורים כי עליו להישאר בתפקיד, בעוד 11% בלבד לפי בוחרי המחנה הציוני. בקרב מצביעי 'יש עתיד' 25% סברו שעל נתניהו להישאר בתפקיד, בעוד 34% שסברו כי עליו להתפטר, וכן 37% ציינו כי עליו לצאת לנבצרות.

43% מהציבור סבור כי מבחינה פוליטית מסקנות המשטרה מחלישות את נתניהו, ומשפיעות לרעה על מעמדו. לעומת זאת, 24% מהציבור הסבורים כי ההמלצות לא משפיעות כלל על מעמדו, ואילו 13% סבורים דווקא כי מעמדו של ראש הממשלה התחזק.

רוב גדול בציבור (59%) סבור כי מעורבותו בחקירות פוגעת ביכולתו של נתניהו להנהיג את המדינה וכן לטפל במשברים חיוניים.

במידה ונתניהו ייאלץ או יבחר לצאת לנבצרות, 13% בחרו בנפתלי בנט כמועמד להחלפתו, ולאחריו  משה כחלון ואביגדור ליברמן (10% כל אחד). לאחר מכן ישראל כץ, גלעד ארדן ולבסוף יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין.

לגבי שר האוצר כחלון, 43% מהציבור סבור כי אינו צריך להתפטר או לפרוש מהקואליציה.

הסקר בדק גם בנוגע ליום שאחרי. על פי הממצאים, במידה ונתניהו לא יעמוד בראש בראש המפלגה, המועמד להחליפו הינו גדעון סער (29%), לאחר מכן ישראל כץ (14%), גלעד ארדן (8%), ולבסוף צחי הנגבי  שקיבל 3% בלבד.

המפכ”ל, רוני אלשיך, ספג ביקורת נוקבת מצד ראש הממשלה נתניהו ותומכיו לאחר פרסום המלצות המשטרה. אך, על פי הסקר, 41% מהציבור סבורים כי התנהלותו הייתה עניינית בנושא, זאת לעומת 32% שציינו כי לדעתם התנהלותו הייתה פוליטית.

יש לציין כי הסקר בוצע ב־14 בפברואר 2018, יום לאחר פרסום המלצות המשטרה בתיקי נתניהו הסקר נערך בקרב 556 איש המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

תגיות:סקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה