חדשות בעולם

המפלגה האוסטרית שישראל מנדה רוצה לשנות את התדמית שלה

בחודש שעבר התפטר בכיר ב"מפלגת החירות" הקיצונית שהוקמה על ידי אנשי SS, אחרי שנחשף כי היה חבר באחוות סטודנטים שפרסמה ספר שירים שצוחק על רצח יהודים. כעת, המפלגה שישראל מסרבת לפגוש, הקימה ועדה שתחקור האם היא כבר אינה גזענית כבעבר

  • ל' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מפלגת הימין הקיצונית האוסטרית, "מפלגת החירות", שנכנסה לממשלה בדצמבר, הודיעה על הקמת ועדה שתחקור את ההיסטוריה של המפלגה, זאת במטרה להתנער מהתדמית הגזענית והאנטישמית שדבקה בה. בכיר במפלגה התפטר בחודש שעבר אחרי שנחשף שהיה חבר באחוות סטודנטים ניאו-נאצית, שפרסמה ספר שירים שצוחק על רצח יהודים - מה שלא עזר כל כך לניסיון לייצר תדמית חדשה.

המפלגה חברה בקואליציה השמרנית של הקנצלר סבסטיאן קורץ ובבחירות באוקטובר הגיעה למקום השלישי ומחזיקה בתיקים בכירים כמו משרד החוץ, הפנים וההגנה. האופוזיציה באוסטריה מצדה מתנגדת לוכנית של המפלגה שהוקמה על ידי אנשי SS לשעבר - להלבין את העבר האנטישמי שלה. כבר שנים שמפלגת החירות מתקשה להתנער מהתדמית הגזענית. היא טוענת שהתנתקה משורשיה, כשעדיין רודפות אותה פרשות בעלות אופי ניאו-נאצי.

לפי ראשי הקהילה היהודית באוסטריה, כ-40 אחוז מחברי המפלגה בפרלמנט היו חברים באחוות של הימין הקיצוני. בעבר, הקנצלר קורץ התחייב להיאבק באנטישמיות בארצו אחרי שישראל הודיעה שהיא מסרבת לפגוש פוליטיקאים ממפלגת החירות. כעת, ישנו ניסיון להוכיח לישראל כי הדברים השתנו.

מזכ"ל המפלגה הרלד וילמסקי כינס מסיבת עיתונאים ואמר: "אנחנו מתנגדים לאלימות, לטוטליטריות ולגזענות בכל צורה. לעולם לא נשכח את הפרקים האפלים בהיסטוריה האוסטרית, ומתנגדים בבירור להמעטה בערכו של הנציונל-סוציאליזםמנהיג המפלגה בפרלמנט, וולטר רוזנקרנץ, ציין כי כעת תבחן ועדה שמונה עשרות חברים את עברה של המפלגה והוא מקווה למצוא חוט מקשר בין מחנה הימין הקיצוני לנאצים.

תגיות:אוסטריהניאו נאצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה