חדשות בארץ

רעידת אדמה פוליטית: המשטרה ממליצה להעמיד את נתניהו לדין באשמת שוחד

המשטרה סיכמה את תיקי 1000 ו-2000, שבהם חשוד ראש הממשלה בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים והודיעה כי ישנה תשתית ראייתית להעמדה לדין. ההערכה היא שגם המיליארדר ארנון מילצ'ן ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס יועמדו לדין בעבירות של שוחד. עד מפתח בתיק 1000: יאיר לפיד

  • כ"ח שבט התשע"ח
ביבי נתניהוביבי נתניהו
אא

משטרת ישראל הודיעה הערב (שלישי) לעורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליטה להמליץ להעמידו לדין בעבירת שוחד בשני תיקי החקירה שבהם הוא מעורב, זאת לאחר שהתגבשה תשתית ראייתית. שני התיקים הם תיק 1000 (פרשת המתנות) ותיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס). החומרים יועברו לבחינת פרקליטות המדינה. יש לציין כי המשטרה מבקשת להעמיד לדין גם את מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ואיש העסקים המיליארדר ארנון מילצ'ן בגין עבירת שוחד. נתניהו עצמו החליט להגיב בשידור חי להמלצות נגדו.

תיק 1000 עוסק במתנות יקרות ערך וטובות הנאה שקיבלו לכאורה בני הזוג נתניהו מאנשי עסקים לאורך שנים - בעיקר בסיגרים, משקאות חריפים וארוחות. השמות שהוזכרו בפרשה הם איש העסקים ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. בתיק 2000 נחקר חשד שנתניהו הבטיח לפעול לטובת האינטרסים העסקיים של מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס, על ידי צמצום במידה מסוימת של פעילות "ישראל היום". כל זאת, כמובן, בתמורה לסיקור אוהד בעיתון שלו. החקירה נפתחה לאחר שבטלפון של ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הרו, נמצאה הקלטה של שיחה בין ראש הממשלה ובין מוזס. בהקלטה משנת 2014 נשמעו הצדדים כשהם משוחחים על הנושא. 

עוד פורסם כי עד המפתח בתיק 1000 הוא לא אחר מאשר ח"כ יאיר לפיד.

מיד לאחר פרסום ההודעה, נשא נתניהו נאום תקיף ותוקפני, ואמר:

"כל חיי עמדה לנגד עיניי מטרה אחת - להבטיח את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל. היום הזה לא שונה מימים אחרים בשנים האחרונות, כמעט שלא היה יום אחד שלא תקפו אותי, ולא רק אותי - גם את אשתי וילדיי - כדי לפגוע בי. זה כואב לי מאוד. לא פחות מ-15 בדיקות וחקירות נפתחו בשנים האחרונות נגדי, חלקן עם המלצות משטרה מרעישות בדיוק כמו הערב. כל הניסיונות הללו הסתיימו בלא כלום. מכיוון שאני יודע את האמת, גם הפעם הדברים יסתיימו בלא כלום. 

"הידיעות לפיהן ביצעתי מעקבים נגד חוקרי המשטרה, שהפעלתי מישהו בלונדון נגד החוקרים - כמובן שמדובר בטענות הזויות. מה זה אומר על החקירה? על ההמלצות? אם מי שחוקר אתכם אומר שתפרתם לו תיק, איך הוא יכול לתת המלצות אובייקטיביות? לכן זה לא מפתיע בכלל שאלו הן ההמלצות. אני בטוח שהגורמים המשפטים המוסמכים יגלו עד כמה ההמלצות הללו מופרכות.

היתה טענה שתמורת סיגרים פעלתי לטובתו של מילצ'ן, אך בפועל עשיתי את ההיפך הגמור, פעלתי לסגירת ערוץ 10, שמילצ'ן היה מבעליו. איך אפשר לומר שבעבור סיגרים פעלתי לטובתו של מילצ'ן אם אחד הדברים שעשיתי כשר אוצר היה לשבור את המונפול של מילצ'ן בניגוד מוחלט לאינטרסים של מילצ'ן? מה שמכונה 'חוק מילצ'ן' - החוק הזה הועבר על ידי, קודם על ידי משרד הקליטה, טופל על ידי שר האוצר יאיר לפיד, חברו הטוב של מילצ'ן אגב, כדי לעודד השקעות בישראל.

"העובדה שנשלאתי על כך רק שאלות ספורות אומרת הרבה. אבל השבתי שמעולם לא פעלתי לטובת מילצ'ן, בעניין הזה ובשום עניין אחר. רק בעניין אחד - הוויזה. איך אפשר לבוא בטענות שבשביל סיגרים פעלתי כדי שתוחזר למילצ'ן הוויזה שנשללה ממנו? ולמה היא נשללה ממנו? כי פירסמו בתקשורת דברים חשובים ביותר שעשה עבור מדינת ישראל. כך פעל שמעון פרס שעזר למילצ'ן כשרצו הלעמיד אותו לדין בארה"ב, בעניינים האלה ממש וכך פעלתי גם אני שהאמריקנים רצו לשלול את הויזה מאותן סיבות בדיוק. איך אפשר להגיד שפעלתי כך בשביל סיגרים? לא אני ולא פרס העלנו בדעתנו שראש ממשלה צריך להפקיר את מי שעזר למדינת ישראל רק בשביל שהוא חבר שלו.

"בנושא השני, איך אפשר לומר שרציתי לפעול לטובתו של נוני מוזס על ידי העברת החוק לסגירת 'ישראל היום', שגם כאן עשיתי בפועל את ההיפך הגמור? הובלתי את ההתנהגדות לחוק, הצבעתי נגד החוק, פיזרתי את הכנסת, סיכנתי את עתידי הפוליטי. ואכן מהסיבה הזו החוק לא עבר. בניגוד אליי, שרים וחברי כנסת פעלו לטובת מוזס ובשליחותו. הם קידמו את הצעות החוק שלו וקיבלו סיקור מלטף ומחבק בידיעות אחרונות. איך אל הוגשה נגדם שום המלצה? איך ייתכן שדווקא נגדי, מי שהוביל את המלחמה נגד החוק והביא להפלתו, יש המלצות, וכנגד יוזמי החוק שקיבלו את ניסוחו מנוני מוזס, אין שום דבר? עולם הפוך".

לקראת סוף הנאום פנה נתניהו לאזרחי ישראל: "אתם יודעים שאני עושה את הכול כשדבר אחד ויחידי לנגד עיניי – טובת המדינה. לא בשביל סיגרים מחבר, לא בשביל סיקור עיתונאי, לא בשביל שום דבר, רק טובת המדינה. שום דבר לא הסיט ושום דבר לא יסיט אותי ממלאכת קודש זו. גם לא התקפות נגדי. אני לא כאן כדי לעשות לביתי. אם זה מה שהיה מניע אותי, הייתי מזמן במקום אחר. מה שמניע אותי זה דבר אחד - להבטיח את עתידה של המדינה שלנו. לכן אני אומר לכם, הממשלה שלנו תמלא את ימיה. יחד עם כל שרי הממשלה, נמשיך להפוך את ישראל לכוח עולמי עולה, למעצמה טכנולוגית, צבאית וכלכלית שזוכה למעמד בינלאומי כפי שלא היה לנו מעולם. אמשיך להוביל את מדינת ישראל באחריות ובנאמנות כל עוד אתם, אזרחי ישראל, בוחרים בי להנהיג אתכם. אני בטוח שהאמת תצא לאור, ואני בטוח שגם בבחירות הבאות אזכה שוב באמונכם, בעזרת השם".

תגיות:פוליטיקהעבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה