חדשות בארץ

המתיחות בצפון נמשכת. נתניהו: "נמשיך להגן על עצמנו בנחישות"

ראש הממשלה התייחס לאירועים בצפון וסיפר כי שוחח עם נשיא רוסיה ועם שר החוץ האמריקני להם הבהיר: "זכותנו להגן על עצמנו מול התקפות מסוריה". עוד הוסיף נתניהו: "איראן הפרה את הריבונות שלנו, הפלנו את כלי הטיס ופגענו במשל"ט ששיגר אותו"

  • כ"ו שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה (שבת) לאירועים בצפון וסיפר ואמר כי שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועם שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון בעקבות ההסלמה בצפון. "חזרתי באוזני פוטין על זכותנו וחובתנו להגן על עצמנו מול התקפות עלינו משטח סוריה. סיכמנו שהתיאום הביטחוני בין הצבאות שלנו יימשך", אמר. על פי דיווחים בחו"ל פוטין ביקש להימנע מצעדים שיובילו לעימות חדש באזור. נתניהו הוסיף: "פניה של ישראל לשלום, אך נמשיך להגן על עצמנו בנחישות מול כל התקפה נגדנו ומול כל ניסיון של איראן להתבסס צבאית נגדנו בסוריה או בכל מקום אחר". עוד אמר: "קיימתי שורה של התייעצויות עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ועם הרמטכ"ל גדי איזנקוט. המדיניות שלנו ברורה לחלוטין. ישראל תגן על עצמה מפני כל התקפה ומפני כל ניסיון לפגוע בריבונות שלנו. איראן עשתה ניסיון כזה היום. היא הפרה את הריבונות שלנו, היא החדירה כלי טיס שלה לשטחה של ישראל משטח סוריה. חיל האוויר הפיל את כלי הטיס הזה, ופגע במרכז השליטה והבקרה ששיגר אותו".

מוקדם יותר הודיעה ארצות הברית כי היא "תומכת בזכות ישראל להתגונן מפני איומים על שטחה או על אנשיה". ארצות הברית קראה ליזום פעילות בינלאומית נגד התנהלותה של איראן. מהפנטגון נמסר כי ארצות הברית לא לקחה חלק בתקיפות הישראליות בסוריה, זאת בעקבות יירוט המל"ט האיראני שחדר לישראל. "מחלקת המדינה האמריקנית מודאגת מאוד מההסלמה בגבול ישראל, ותומכת בזכות הישראלית להגן על עצמה", נמסר.

האירוע החל בשבת לפנות בוקר. מסוק אפאצ'י של צה"ל יירט בהצלחה מל"ט איראני שחדר לשטח המדינה. המל"ט המריא משדה תעופה ליד העיר תדמור שבסוריה. בתגובה, צה"ל תקף מספר מטרות בסוריה, אך עקב ירי נ"מ, טייסי מטוס F-16 נטשו אותו והוא התרסק בשטח ישראל. טייס אחד נפצע קשה והשני קל. השניים טופלו בבית החולים רמב"ם. מאוחר יותר הבהירו בבית החולים כי מצבו של הטייס הפצוע קשה התייצב, וכי הטייס שנפצע באורח קל צפוי להשתחרר מחר (הבוקר) לביתו. סמוך לשעה תשע בבוקר נשמעה סדרת אזעקות בעמק הירדן ובגליל העליון, אולם לא דווח על נפילות. בהמשך הופעלו שוב אזעקות ברמת הגולן, בגליל העליון והמערבי, אך לא דווח על נפילות. במקביל, צה"ל תקף בדמשק ובעקבות המצב הופסקו ההמראות מנתב"ג לשעה אחת. לגבי האירועים בשעות הבוקר מסר צה"ל: "צה"ל, באמצעות מסוק קרב, יירט בהצלחה מטוס איראני ללא טייס ששוגר מסוריה וחדר לשטח ישראל. כלי הטיס זוהה במערכות ההגנה האוויריות בשלב מוקדם והיה במעקב עד להפלתו. בתגובה, צה"ל תקף מטרות איראניות בסוריה. האזעקות שנשמעו ברמת הגולן הינן כתוצאה מירי סורי נגד מטוסים. האירוע עודנו נמשך. צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות חדירה למרחב האווירי ויפעל בנחישות למניעת הפרת הריבונות הישראלית". מאוחר יותר מסר צה"ל כי ביצע תקיפה "רחבת היקף" שכללה ירי על שלוש סוללות הגנה אווירית סוריות וארבע מטרות איראניות בתוך סוריה. התקיפה בוצעה נגד 12 מטרות.

תגיות:נתניהוצפוןמתיחותאירן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה