חדשות בריאות

הנתונים מוכיחים: השנה אנחנו חולים יותר

נתונים חושפים כי הישראלים ניצלו הרבה יותר ימי מחלה ב-2017 מאשר בשנתיים הקודמות. בקרב עובדי הניקיון נרשמה העלייה הגבוהה ביותר, ובקרב עובדי ההייטק הנמוכה ביותר. תיקון לחוק עשוי להיות הסיבה המרכזית לכך

  • כ"ג שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל ישראלי שתשאלו יכיר כנראה לפחות אדם אחד סביבו שנדבק בשפעת. הנתון הסטטיסטי הזה הופך לעובדה, כשקוראים את נתוני קופות החולים ואת הסקר שביצעה חברת "עוקץ מערכות". על פי נתוני החברה, הישראלים היו חולים יותר ב־2017. כיצד ניתן לדעת זאת? על פי מספר ימי המחלה שניצלו בממוצע. מתברר כי בשנה החולפת ניצלו הישראלים כ־15 אחוז יותר ימי מחלה לעומת 2015 ותשעה אחוז יותר לעומת 2016. על פי נתוני שירותי בריאות כללית, שמבטח כ־50 אחוז מהאוכלוסייה, ישנה עלייה של כ־10 אחוז באישורי המחלה שהוצאו בארבעת החודשים האחרונים. אחת הסיבות לכך עשויה להיות התיקון לחוק שנכנס לתוקף בסוף 2015, לפיו רופא שנותן אישור מחלה אינו צריך לפרט את הסיבה, זאת בטענה לפגיעה בפרטיות העובד.

ב"ישראל היום" פורסם כי על פי הדיווח של קופת החולים, במהלך 2017 ניתנו בממוצע כ־3.1 אישורי מחלה למטופל בגילאי התעסוקה (20־65), והממוצע החודשי עמד על כ־350 אלף אישורי מחלה. בין החודשים אוקטובר 2017 לינואר 2018 הוצאו מעל 1.7 מיליון אישורי מחלה, עלייה של 10 אחוז בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. הנתונים מתייחסים למספר האישורים, ולא למספר ימי המחלה שקיבל כל מטופל. עוד ניתן לומר, כי לפי נתוני משרד הבריאות מדובר בחורף קשה יותר מאשר בשנה שעברה. בחורף הנוכחי דווח למשרד הבריאות על 10 אחוז יותר חולים קשים בשפעת, 137 במספר, שמתוכם 57 נפטרו מהמחלה. בשנה שעברה דווח על 124 חולים, מתוכם נפטרו 57.

אז היכן מנצלים הכי פחות והכי הרבה ימי מחלה? ובכן, בתחום הניקיון חלה עלייה דרמטית. עובד ממוצע נטל ב־2015 שלושה ימי מחלה לעומת 4.2 ימים ב־2017. לעומתם, בקרב עובדי ההיי־טק והביו־טק נרשמה העלייה הנמוכה ביותר. יש לציין כי מספר ימי המחלה הממוצעים בענפים אלה עומד על 7, מספר גבוה ביחס ליתר הענפים.

תגיות:חורףמחלותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה