חדשות בעולם

דיווחים: חיל האוויר תקף בדמשק; צבא סוריה הגיב: השמדנו את רוב הטילים

ברשת הממלכתית פורסם כי הצבא הסורי הגיב לפעולת תוקפנות של ישראל, שמטרתה הייתה פגיעה מרכז המחקר. על פי ההערכות, הוא שימש לפיתוח נשק כימי וביולוגי. נתניהו כבר הבהיר כי "אנחנו ערוכים לכל תרחיש"

  • כ"ב שבט התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

כלי התקשורת בסוריה מדווחים כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (בין שלישי לרביעי) מרכז מחקר מדעי באזור ג'מאריא שנמצאת ממערב לדמשק. ברשת אל אחבירה הממלכתית פורסם כי כי "מערך ההגנה האווירית של הצבא הגיב לפעולת תוקפנות ישראלית באזור". גם בדצמבר האחרון דווחה הרשת על תקיפת חיל האוויר הישראלי במקום. בדיווח אז ייחסו כלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד את התקיפה לישראל, כשהמטרה הייתה מרכז מחקר מדעי, שעל פי מומחים שונים הכוונה כנראה לכזה שמפתח נשק כימי וביולוגי.

בסוריה עדיין נמשכת מלחמת האזרחים, אך במקביל ישראל מנסה למנוע התבססות אירנית בסוריה וכן פיתוח והעברה של כלי נשק לחיזבאללה בלבנון. בישראל אישרו בעבר כי פעלו בשטח סוריה, ובתקיפה האחרונה נטען כי נורו טילי נ"מ לעבר מטוסי חיל האוויר, שלא נפגעו.

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור שקיים בצפון כי הוא "מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ועל מדינתנו. פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש. לא מציע לאיש שינסה אותנו". בשבוע שעבר התייחס נתניהו להתבססות האיראנית בדמשק כשאמר לאחר פגישה עם פוטין: "אנחנו נמצאים בקו פרשת המים: האם איראן תתבסס שם או שהתהליך ייבלם. אמרתי לפוטין שאם הדבר לא ייבלם, נפעל. למעשה, אנחנו כבר פועלים". בהמשך התייחס גם לאיום אסד בשיחה עם פוטין לפגוע בנתב"ג: "אנחנו תמיד לוקחים בחשבון את כל הגורמים והשיקולים בסביבה. מי שמנסה כרגע לשנות את הסטטוס-קוו בסוריה ובלבנון זה גורם אחד והוא איראן, גורם שמנסה באופן אקטיבי להבעיר את הזירה ולהפוך את סוריה לקולוניה צבאית".

תגיות:חיל האווירדמשקסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה