חדשות מדע וטכנולוגיה

תגלית מרעישה בעולם המדע: כוכבי לכת זוהו לראשונה בגלקסיה אחרת

כוכבי לכת נצפו לראשונה על ידי אסטרופיזיקאים באמצעות טלסקופ חלל, מחוץ לגלקסיית שביל החלב. מדובר בתגלית מרעישה כיוון שעפ"י דברי החוקרים, רק בגלקסיה שלנו זוהו עד כה כוכבי לכת

  • כ"א שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כוכבי לכת נצפו לראשונה על ידי אסטרופיזיקאים מחוץ לגלקסיית שביל החלב, במרחק של כ-3.8 מיליארד שנות אור מאיתנו. מדובר בתגלית מרעישה כיוון שעפ"י דברי החוקרים, רק בגלקסיה שלנו זוהו עד כה כוכבי לכת.

צוות החוקרים כתבו במחקר, שהתפרסם ב-The astrophysical journal letters, כי הנתונים הגיעו מטלסקופ החלל צ'נדרה, הבודק קרינת רנטגן. המחקר בראשותו של פרופ' שיניו דאי מאוניברסיטת נאנג'ינג בסין.

"אנחנו מאוד נרגשים מהתגלית הזו", סיפר פרופ' דאי. "זו הפעם הראשונה שמישהו מגלה כוכבי לכת מחוץ לגלקסיה שלנו". פרופ' דאי הסביר כי את כוכבי הלכת גילו ע"י תהליך הנקרא מיקרו-עידוש. לדברי החוקרים, הערכת גודלם של כוכבי הלכת שנצפו נעה בין גודלו של כוכב הלכת צדק לבין גודלו של הירח.

ד"ר אדוארדו גורז מאוני' אוקלהומה הסביר על התגלית: "הגלקסיה הזו ממוקמת במרחק של 3.8 מיליארד שנות אור מאיתנו, ואין שום סיכוי להתבונן בכוכבים ובכוכבי הלכת האלה ישירות, אפילו לא עם הטלסקופ הטוב ביותר שניתן לדמיין בסרטי מדע בדיוני". עוד הוסיף ד"ר גורז כי: "עם זאת אנחנו יכולים ללמוד עליהם, לחשוף את נוכחותם ואפילו לנסות לחשב את המסה שלהם".

תגיות:כוכב לכתמדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה