הפלה

"באותו לילה חלמתי שבעלי מגיע לומר לי תודה. כאן הבנתי שתשובת המשקל פעלה"

מכתבה של אשה שמודה על דקה אחת. כן, דקה אחת של שיחה עם מחלקת אמ"א, שיחה שנתנה לה תקווה, וגם אפשרה לה לבצע "תשובת המשקל" על הפלה בעברה. מרגש

  • כ"א שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לרב שלום.

לפני חודש עשיתי בדיקת הריון, שיצאה חיובית. בבדיקת הדם הבטא יצאה לי 1000, הריון. שבועיים אחר כך, ביום חמישי, ניגשתי לעשות אולטרסאונד, שם נצפה עובר ללא דופק, בשבוע 7. היתה לי אכזבה עצומה, איך אני עוברת את השבת עם תחושה כזאת?

נזכרתי שישנה מחלקת אמ"א, ממה שאני קוראת באתר שלכם, לא ידעתי האם כדאי כבר עכשיו לבצע את ההפלה, האם עדיין יש סיכוי? עם מי מדברים?  באותו יום, אחרי שקבלתי את תוצאת האולטראסונד, התקשרתי למחלקה וחיפשתי תשובה. דיברה איתי קלינה היקרה – ממש דקה שוחחתי איתה, לא יותר, אך זו היתה דקה ששווה זהב, כי בזכותה יכולתי לעבור שבת בשמחה עם הילדים והבעל. הרגשתי שיש מישהו שמחזק אותי, שיש לי עם מי לדבר. קלינה אמרה לי: בשבוע 7 עדיין לא תמיד רואים דופק. תעשי עוד בדיקת בטא ביום א'. עשיתי כדבריה, עוד בדיקת בטא, והתוצאה היתה בדיוק כמו שבועיים קודם לכן – בטא 1000.

באותו יום היה לי דימום קל והלכתי למיון. עשיתי אולטרסאונד ושוב ראו שהעובר ללא דופק. בהתייעצות עם רב הומלץ לבצע את ההפלה. נתנו לי כדורים כדי לחסוך גרידה.

שלחתי לקלינה הודעה עם תודה על תקווה, על שהיתה שם ולו בשביל עוד דקה של שיחה עוד כמה ימי חיים לנשמה, תרתי משמע. אמנם הכל בידי שמים ואת התינוק שלי – אבדתי, אבל התקווה שהיא נתנה לי, האמונה שנטעה בי – עזרה לי להעביר את השבת בנחת ולא לדאוג. "תעשי עוד בדיקת בטא ביום ראשון". זה מילא אותי והציף אותי בחום, הרגשתי שיש בעולם מישהו שאפשר לדבר איתו דקה – וייתן לי הכל, כי הרי ההיריון הוא ביני לבין בעלי, אין לנו קשר עם אף אחד. זה היה להכין את השבת ולשמוח עם הילדים עד התוצאה הבאה.

כמה ימים אחרי ההפלה, ביום שישי, קלינה חזרה אלי במייל ואני התקשרתי אליה כדי להודות על מה שעשתה ולו דקה של התייחסות, ששווה מיליוני דקות ויותר. במקביל, ביקשתי לתרום למחלקה מתוך הכאב העצום והעצבות, מה שימלא אותי – אתן לתינוק אחר שצריך להיוולד.

 

הפלה יזומה לפני 15 שנים

באותה הזדמנות סיפרתי לקלינה שלפני 15 שנה ביצעתי הפלה יזומה. לא ידעתי אז עם מי לדבר ועשיתי הפלה שהצטערתי עליה מאד, כי לא היתה לי תמיכה והכוונה. באותה שנה התחתנתי ונקלטתי להריון מהיר. קלינה אמרה שטוב שסיפרתי לה ושהתרומה יכולה להיות "תשובת המשקל". היא אמרה לי מה להגיד כדי שהיא באמת תהיה תשובת המשקל – ציינתי שזה למטרת תיקון אותה נשמה שתגיע למקום חפצה...

אמרתי מה שהיא הורתה לי. באותו לילה חלמתי שבעלי הקודם, המנוח, מגיע עם בגדים לבנים ויפים ושמח. שוב מגיע צעיר, מואר ויפה, כמו לומר לי תודה. כאן הבנתי שהתיקון פעל.

אני רוצה להגיד לרב שאנשים לא יודעים כמה דקת חיים שווה. כמה כח יש במילים – לעודד להציל שבת שלמה, לשמח ולשמוח עם הילדים, לחיות את השבת בעוד תקווה – כי יש מישהי שנתנה לי את התקווה הזאת. אל תעשי כלום, ביום ראשון תעשי עוד בדיקה.

אני רוצה להודות לכם על כל הפעילות הענפה שאתם עושים. להציל עוד תינוק, עוד ילד שיגדל ויביא את הדורות הבאים. עוד אמא שתסתכל על התינוק ותגיד: עליך רציתי לוותר?

השם שולח מתנות בדמות נשמות, ואתם יודעים לקבל אותן בזכות השליחים הטובים שלכם.

אני מאחלת לכם המון כח, כדי להמשיך להתעלות ולהצמיח משפחות.

תודה לך, קלינה.

 
תגיות:מכתבהפלההריון ולידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה