חדשות בעולם

יוזמה: שימוש בכינויים או סמלים נאצים יגרור תביעות ענק

בצל המאבק ב"חוק השואה" הפולני, מקדם חבר הכנסת עודד פורר הצעת חוק החושף מי שיעשה שימוש בנושא הרגיש לתביעה של עד 120 אלף שקל: "כיום אין כל איסור על השימוש בצלב קרס"

  • כ"א שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חוק השואה הפולני שעבר בסנאט הוביל לאחרונה למתיחות עם פולין. בקהילה הבינלאומית עוסקים בימים האחרונים בשאלה האם העיתוי שבו בחרה פולין לחוקק את החוק ראוי, ובישראל עסקו בעיקר בגינוי בעקבות ההתנערות של הפולנים למעשי הזוועה.

בצל הוויכוחים בעניין, ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו מקדם הצעת חוק המבקשת לקבוע כי המשתמשים בכינויים או בסמלים נאציים יהיו חשופים לתביעה של עד 120 אלף שקל ללא הוכחת נזק. בדברי הצעת החוק נכתב כי "חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה, התש"ט–1949, מגן אך ורק על הסמלים והדגלים של המדינה. אולם, אין הגבלה על השימוש בסמלי השואה ולמעשה כל אדם יכול להשתמש בהם כראות עיניו. כמו כן, במדינת ישראל אין כל איסור על השימוש בצלב קרס, לכל מטרה שהיא". הצעת החוק הייתה אמורה להגיע להצבעה כבר בכנסת הקודמת, אולם הכנסת התפזרה ומאז ממתין מגיש ההצעה הראשונית, שמעון אוחיון ששימש אז כחבר כנסת, לקידומה.

ח"כ פורר אמר לאתר "בחדרי חרדים" כי "לאחרונה אנו רואים את הידרדרות השיח בין אם על ידי פוליטיקאים, אנשי ציבור ואוהדי ספורט. לא ניתן להשוות בין הזוועות שקרו בתקופת מלחמת העולם השנייה למקרים יום יומיים הקורים במדינת ישראל. כשחברי כנסת, אנשי ספר ומובילי דעת קהל מרשים לעצמם להתבטא בצורה המביישת את מיליוני הנרצחים ואלפי הניצולים החיים במדינת ישראל, אי אפשר לעבור לסדר היום".

תגיות:נאציםשואהח"כ עודד פורר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה