חדשות בעולם

הקונגרס היהודי בעצומה לממשלת בולגריה: בטלו את המצעד הניאו נאצי

"מצעד לוקוב" נערך מדי שנה לכבודו של המנהיג הבולגרי שגירש יותר מ-11 אלף יהודים למחנה ההשמדה בטרבלינקה במחה"ע השניה. מנכ"ל הקונגרס נפגש עם ראש הממשלה הבולגרי שהשיב: "מדובר במצעד של קבוצה שולית בחברה. הדבר לא ישפיע על היחסים בין העמים"

  • כ' שבט התשע"ח
(מנכ"ל וסגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי מגיש את העצומה לראש ממשלת בולגריה, צילום: דוברות קונגרס היהודי העולמי)(מנכ"ל וסגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי מגיש את העצומה לראש ממשלת בולגריה, צילום: דוברות קונגרס היהודי העולמי)
אא

הקונגרס היהודי העולמי פתח עצומה הקוראת לממשלת בולגריה לדאוג לביטול מצעד ניאו-נאצי שאמור להתקיים בבירה סופיה ב-13 בפברואר. העצומה פנתה לראש הממשלה בויקו בוריסוב, ועליה חתמו 2,200 יהודי בולגריה ועוד 175 אלף איש מרחבי העולם. מי שהגיש את העצומה הוא מנכ"ל וסגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, זאת במהלך פגישה שנערכה בינו לבין ראש ראש הממשלה הבולגרי.

המצעד, שמכונה "מצעד לוקוב" מתקיים בבולגריה כבר 15 שנה. בראשו עומדים חברים מקבוצות ניאו-נאציות והמטרה היא לחגוג את פועלו של חריסטו לוקוב, מנהיג שתמך בעבר בחוקים אנטישמים ובמהלך מלחמת העולם השניה תמך בגירוש יותר מ-11 אלף יהודים למחנה ההשמדה בטרבלינקה. במסגרת המצעד, נושאים החברים לפידים וקוראים בשמו של לוקוב. כעת, מנסיה הקונגרס לבטל את המצעד מטעמים ברורים.

"במאה ה-21, כאשר חוסר הסובלנות והאנטישמיות נמצאים שוב במגמת עלייה באירופה - היבשת, מדינותיה ובירותיה, אינן יכולות להרשות לעצמן את קיומם של מיצגים שכאלו, המהדהדים את אותם זמנים הרסניים", נכתב בעצומה. "על הפעולה הממשלתית כנגד 'מצעד לוקוב' להיות חריפה יותר מהצהרה פשוטה על ביטול האישור לקיום המצעד, אשר בפועל לא ימנעו ממנו מלהתקיים. אסור שברחובות בירה אירופאית יהיה מקום למצעד המהלל אדם ותקופה אשר מייצגים את הצד האפל ביותר בהיסטוריה שלנו. קיומו של המצעד יהיה לא פחות מתועבה בהיסטוריה הבולגרית והאירופאית".

ראש הממשלה בוריסוב אמר בפגישה כי "מצעד לוקוב' הוא מעשה ידה של קבוצה שולית בחברה, ולא ישפיע על היחסים בין העמים שנבנו במשך מאות שנים". זינגר ערך בהמשך שיחות עם ראשי הממשל הבולגרי, זאת במטרה לנסות ולמנוע את קיום המצעד.

תגיות:ניאו נאציםבולגריהמצעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה