חדשות יהדות

פיטום הקטורת, כיצד? בארבע קצוות בית שמש

שורת האסונות שפקדה לאחרונה את העיר, הובילה את ראש העירייה בבית שמש לקריאת התפילה בארבע פינות העיר. המקור: הזוהר מספר על רב שעצר כך מגיפה

  • ט"ז שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שורת האסונות בעיר בית שמש, הובילה לאחרונה לעצרת שנערכה בהשתתפות מאות תושבי העיר במוצאי שבת. גל האסונות, בהם מצאו מספר ילדים קטנים את מותם באסונות שהתרחשו בימים האחרונים, הוביל לתפילה שנערכה ביוזמת הרב חיים קנייבסקי שהודיע כי: "חייבים להתאסף למחות בכל כח על זלזול תלמידי חכמים גדולי הדור, כי היכי דלא נתפס ח"ו בעוונם, ועלינו להתחזק מאד מדה כנגד מדה בכבוד התורה ולכבד ת"ח מאד, ולא לדבר ח"ו בגנותם. בעזרת השי"ת וברחמיו המרובים יסיר חרון אף ויאמר לצרותינו די ונזכה בקרוב לגאולה שלמה".

אלא שהשבוע, אחרי התפילה, החליט גם ראש העירייה משה אבוטבול לעשות מעשה. הוא יצא עם עשרה אברכים תושבי המקום וערך את תפילת פיטום הקטורת בארבע פינות העיר. אחד האברכים שהשתתף בתפילה, הסביר ל'כיכר השבת', ש"הסגולה מבוססת על פי הזוהר הקדוש שאומר, כי בזמן מגיפה ובזמן מלחמה יש להגיד את פיטום הקטורת בארבע צדדי המקום הפגוע, ורואים בזה ישועות גדולות. בדוק ומנוסה".

בנוגע למנהג הוסיפו מי ששהו במקום: "הזוהר הקדוש מספר על רבי אחא, שהלך לעיר מסוימת ודרש שם בבית הכנסת, ואז החלו לבוא אנשים ולספר שיש מגיפה בעיר ואנשים מתים. ארגן רבי אחא את האנשים בארבע פינות העיר, אמרו פיטום הקטורת - והמגיפה נעצרה".

תגיות:פיטום הקטורתבית שמשאסונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה