חדשות בארץ

ח"כ אורן חזן מורחק מהכנסת לחצי שנה. מדוע?

בצעד תקדימי וראשון מסוגו, ועדת האתיקה הרחיקה את ח"כ אורן חזן מהממשלה לפרק זמן של חצי שנה ושללה ממנו שכר של שבוע עבודה. הסיבה: התנהגות לא ראויה של חבר הכנסת, לאחר שורה של נזיפות כלפיו במהלך דיונים, שהסתיימו בהוצאתו מחוץ לאולם המליאה

ח"כ אורן חזן (צילום: פלאש 90)ח"כ אורן חזן (צילום: פלאש 90)
אא

בצעד תקדימי וראשון מסוגו, ועדת האתיקה הרחיקה את ח"כ אורן חזן מהממשלה לפרק זמן של חצי שנה ושללה ממנו שכר של שבוע עבודה. הסיבה: התנהגות לא ראויה של חבר הכנסת, לאחר שורה של נזיפות כלפיו במהלך דיונים, שהסתיימו בהוצאתו מחוץ לאולם. 

על פי הדיווח בחדשות 2, זוהי הפעם הראשונה שועדת האתיקה מעניקה עונש מסוג זה לחבר כנסת, בשל הרחקתו מהמליאה מספר פעמים - האחרונה בהן היום (ד') בבוקר, בעקבות חילופי דברים קשים עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. 

שורת התלונות האחרות נגדו כוללת עימותים סוערים מול התקשורת עם ח"כ בירן, ח"כ חנין זועבי מהרשימה המשותפת, וח"כ ג'מאל זחאלקה - עמו התעמת קשות במסדרון הכנסת, מיד לאחר נאומו של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס. 

דבריו לחברת הכנסת רחל עזריה (הייתי מלמד אותך כמה דברים") גררו את תגובתה החריפה של ח"כ בירן שאמרה לו: "היא תסתדר בלי המיומנויות שלך.  בושה שאתה בכנסת, שוביניסט אלים". לאחר שהשניים הגישו תלונות זה על זה, קבעה הוועדה כי בירן היא זו שהפרה את כלל האתיקה והיא הורחקה מהמליאה למשך שבוע ימים החל מיום ראשון, אך הורשתה להמשיך ולהצביע. 

העימות של חזן מול זחאלקה אירע לאחר שזחאלקה הוצא מהמליאה במהלך נאומו של פנס, ביחד עם סיעתו. חזן שפגש אותו במסדרון, אמר לו: "נעיף אתכם מפה, מחבל. קישטה. אותך ואת אדלשטיין שמגן עליכם. מחבל, תמחק את החיוך".

תגיות:אורן חזןחבר כנסתהשעייהועדת אתיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה