חדשות בארץ

כיתה אחת, 12 ילדים, תשעה מטר

תלמידי כיתת חינוך מיוחד באלעד לומדים בחדרון צפוף, משום ששאר הכיתות שהיו אמורות לשרת אותם הפכו לבית כנסת. המורות מלמדות מפתח הכיתה, ההורים מעידים על תת תנאים ומשרד החינוך חוקר

  • ט"ו שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

12 תלמידי חינוך מיוחד מאלעד לומדים בכיתה בגודל שלושה מטרים על שלושה מטרים. המורות מלמדות בפתח הכיתה שכוללת גם מערכת סינון אב"כ, ובצפיפות הזאת אמורים התלמידים לסיים את המסלול היומי שלהם, כשהם נדחסים בתוכה. לדברי ההורים, המבנה שהיה אמור לשמש את כיתות החינוך משמש את המתפללים המבוגרים, שאינם קשורים לבית הספר, ולכן הם נאלצים להצטופף בחדרון. 

"הילדים שלנו לומדים בתנאים לא אנושיים", זועמים ההורים בכתבה שפורסם ב"ידיעות אחרונות". "כתוצאה מהמצב נוצרו פערים גדולים שמקשים עליהם". ההורים מספרים כי גורמי חינוך הסבירו להם כי המצב משפיע על תפקוד הכיתה ועל מצבם הנפשי והרגשי של התלמידים. "הילדים במצוקה ואינם מסוגלים לתפקד. המצב שלהם מידרדר, חלק נזקקו לטיפול מיוחד". גורם חינוכי מסר כי "מדובר בתנאים מזעזעים. המורות אינן יכולות להגיע לכל ילד, הצפיפות והישיבה הצמודה גורמות לבכי, לדחיפות ולחוסר נוחות ולא מאפשרות טיפול פרטני". גורמי חינוך בבית הספר הסבירו להורים שבשל המצב לא ניתן לקיים למידה בקבוצות קטנות.

“בגלל הלחצים שהמצב הזה גורם לבן שלי אני משאיר אותו בבית בחלק מימות השבוע כדי שלא יסבול בכיתה”, סיפר אחד ההורים. “תלמידים נאלצים לטפס על שולחנות או כיסאות כדי להגיע למקום שלהם. הצפיפות יוצרת גם מתח וכעסים בין הילדים, ולא פעם הילד שלי מסרב להיכנס לכיתה". הורה נוסף סיפר שבתחילת השנה נאמר להורים שבתוך זמן קצר יעברו כיתות החינוך המיוחד למבנה המשמש בית כנסת. אחרי חמישה חודשים ההבטחה לא קוימה. "לא מתקבל על הדעת בכלל שתותר כניסת מבוגרים לשטח שבו שוהים תלמידים. לאף אחד לא אכפת ואנחנו חסרי אונים. כל ילד זקוק למרחב בסיסי ובמיוחד ילדים עם צרכים מיוחדים”. 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לכתבה: "המשרד רואה בחומרה רבה את העובדה שתלמידי החינוך המיוחד אינם לומדים במבנה שמיועד להם, ופועל בכל הכלים שעומדים לרשותו. הטיפול בנושא הועבר לאגף אכיפה במשרד, ונשקלת אפשרות לעצירת תקציבים, לרבות תקציבי בינוי".

תגיות:אלעדחינוך מיוחדמקום לימוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה