היסטוריה וארכיאולוגיה

באמצע הטיול: המשפחה הופתעה לגלות קנקן בן 1,500 שנה

במהלך טיול משותף של בני משפחת אבידור וערמון, באזור נחל חרוד שבשטח הגן הלאומי בבית שאן, נחשף השבוע קנקן מהתקופה הביזנטית: "לפתע הבחנו בסוג של אוזן"

  • י"ד שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

במהלך טיול משותף של בני משפחת אבידור וערמון, תושבי הצפון, נחשף השבוע קנקן מהתקופה הביזנטית. הטיול התקיים באזור נחל חרוד שבשטח הגן הלאומי בבית שאן.

האם, תמר ערמון סיפרה על אופן מציאת הקנקן: "טיילנו ועצרנו לנוח על המדרון. לפתע, הבחנו בסוג של "אוזן" – ידית מחרס מבצבצת מהאדמה. הופתענו והתרגשנו לגלות כד שלם, כבד ויפה. כחובבי ארכיאולוגיה קראנו את השילוט לאורך המסלול, ושם סופר שבעבר מצאו פה כדי חרס, והנה, זכינו לגלות בעצמנו ממצא כזה, בן 1500 שנים".

בני המשפחות, תושבי הצפון, העבירו את הקנקן לאוצרות המדינה, ובתמורה תוענק להם מרשות העתיקות תעודת הוקרה.

ניר דיסטלפלד, מפקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות באזור הצפון מסר: "אנחנו מברכים את בני המשפחה על העירנות ועל הפגנת האזרחות הטובה. הגשמים העזים שירדו באזור בית שאן חפרו באדמת האתר, המוכר כרווי עתיקות, וטבעי שממצאים צצים על פני השטח ומוסרים דרישת שלום מהעבר".

"חשוב מאוד לדווח לרשות העתיקות על מציאת עתיקה בזמן אמת ולהשאיר אתה במקומה, כדי שהארכיאולוגים יוכלו להפיק את מירב המידע ההיסטורי מהשטח".

"המטיילים מצאו קנקן ביזנטי שהשתמר בשלמותו, מאז המאה ה-6-7 לספירה", הוסיף ד"ר ואליד אטרש מרשות העתיקות, "קנקנים מסוג זה שימשו בעת העתיקה לאגירת חיטה וקטניות כגון פול וחומוס. לא רחוק מהאזור מוכרים כנסיה מפוארת וכן בית קברות עתיק, ולא מן הנמנע שהקנקן הונח באחד הקברים כחלק ממנהגי הפולחן למת, ונסחף לאזור עם הזמן".

תגיות:היסטוריהארכיאולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה