חדשות בריאות

למה אסור לשתות מים ששהו כל הלילה? נחשף ההסבר המדעי (ואיך זה קשור להלכה?)

האם מותר לשתות מים שהיו מגולים במהלך הלילה? מחקר שנעשה לאחרונה חושף את מה שהתורה ידעה מאז ומתמיד, ואף הזהירה אותנו לגביו - ב"דין גילוי"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם מותר לשתות מים שהיו מגולים במהלך הלילה? מחקר שנעשה לאחרונה חושף את מה שהתורה ידעה מאז ומתמיד, ואף הזהירה אותנו לגביו - ב"דין גילוי".

ההלכה אומרת שאסור ליהודי לשתות מים שהיו מגולים לאורך זמן רב (בין אם בלילה ובין אם ביום) "שמא נחש הטיל בהם ארס". אמנם בימינו אנו, כשנחשים אינם מסתובבים בינינו חופשי, כותב השולחן ערוך (יורה דעה סימן קטז סעיף א') כי הלכה זו אינה מתאימה במקומותינו, ומכל מקום, פוסקים רבים גורסים כי טוב לו לבעל נפש שיחמיר בדבר. 

כעת ישנה סיבה טובה נוספת לנהוג כך: "כשמים נחשפים לאוויר ובאים במגע עם דו תחמוצת הפחמן - חלק מהם הופך לחומצה פחמתית (שהסימון הכימי שלה הוא (H2CO3).

לדברי עדינה בכר, דיאטנית קלינית בקופת חולים כללית, כשרמת החומצה הפחמתית בגוף עולה יתר על המידה, היא עלולה לגרום לנזקים שונים, היות והגוף מנסה לפצות על עודף החומציות שנוצרת בדם.

"אחד המנגנונים שיפעלו במקרה כזה הוא יציאה של סידן מהעצם", היא מדגישה ואומרת כי חומציות יתר בדם עלולה גם לפגוע במערכת החיסון ומגדילה את הסיכוי לחלות במחלות פרקים, מחלות לב, מחלות עיכול, קנדידה, נשירת שיער כרונית, דיכאון, בעיות עור ועוד. 

תגיות:מיםלילהסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה