חדשות בארץ

מנהל בית ספר בת"א על עאהד תמימי: "כל מנהל היה רוצה תלמידה כזו". מקומם

רם כהן, מנהל בית ספר 'תיכונט' בתל אביב, התבטא הבוקר (ב') על עאהד תמימי, הנערה הפלסטינית שתקפה את חייל צה"ל - כשהוא משבח את התנהגותה, מכנה אותה גיבורה ואף אומר כי "כל מנהל בית ספר היה רוצה תלמידים כאלה". מה דעתכם?

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

רם כהן, מנהל בית ספר 'תיכונט' בתל אביב, התבטא הבוקר (ב') על עאהד תמימי שתקפה את חייל צה"ל כשהוא משבח את התנהגותה, מכנה אותה גיבורה ואף אומר כי "כל מנהל בית ספר היה רוצה תלמידים כאלה". בפוסט שפרסם כהן בעמוד הפייסבוק שלו, הוא קורא לשחרורה של התוקפת וכותב כי "כל עם מצמיח את הגיבורות שלו ומטפח את המיתוסים שלו. בדיוק כמו שהצמחנו אנו בתרבותנו את צביה לובטקין ושרה גיבורת ניל"י. רוחה של עאהד תמימי לא תישבר בכלא השרון, היא תהפוך לסמל ומופת של המאבק הפלסטיני לעצמאות".

בדבריו מכנה כהן את תמימי כ"גיבורה פלסטינית" לא רק בעיני בני עמה, "אלא אף בעיני כל מי שחושב שהכיבוש הוא עוולה אחת גדולה ומתמשכת", כותב כהן ומוסיף כי "כל מנהל היה רוצה תלמידה כמו עאהד בבית ספרו. נערה בעלת מודעות ומעורבות פוליטית, אקטיביסטית ומתוחכמת". 

הצלחנו להרגיז אתכם? חכו שתשמעו מה היה לכהן להגיד באולפן של ערוץ 7, בראיון שנעשה עמו לאור הדברים שכתב. "יש כאן נערה שכל מנהל בית ספר היה רוצה לגדל בבית ספרו", אומר כהן בנחישות, ולרגע לא חוזר בו מעמדתו. "בוגרים ובוגרות שיהיו דעתנים ואקטיביסטים. כאלה שיודעים לנצל את המדיה, למשוך את תשומת הלב ולהיות מעורבים בחיי הקיום החברתיים והפוליטיים שלנו. בהחלט היינו רוצים תלמידים כאלה, ועאהד תמימי לשיטתם של הפלסטינים היא גיבורת תרבות שמתנדת לכיבוש הישראלי בגדה המערבית.

"אני תומך ברצון שלה בשחרור וחופש, בזכויות טבעיות. היא נציגה של עם כבוש שמתנגד, ועשתה את זה בידיים חשופות. צריך לשחרר את הילדה הזאת מבית הסוהר, היא נמצאת במעצר מעל חודש ימים. דווקא בגלל שאני אוהב את המדינה ודווקא בגלל שהמדינה הזו חשובה לי ואני שואף לשמור על זהות יהודית, אני קורא להפסיק את הכיבוש הישראלי", סיכם כהן את דבריו. 

בתגובה לדבריו, שיגר מנכ"ל ארגון זכויות אדם 'בצלמו' שי גליק מכתב לשר החינוך, ובו דרך לפטר את רם כהן. "לא ייתכן שדמות ערכית וחינוכית תביע בפומבי תמיכה במחבלת שתועדה פוגעת פיזית בחיילי צה"ל וקוראת לרצח אזרחים. לא מדובר בחופש הביטוי, מדובר בעבירה על החוק ועל שר החינוך לפטרו מיד. כל יום שהוא בתפקיד זה כשל חינוכי וערכי ממדרגה ראשונה", דברי גליק. 

תגיות:תקיפהחייליםעאהד תמימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה