חדשות בעולם

נתניהו: "איראן מנסה להפוך את לבנון לאתר ייצור טילים נגד ישראל"

ראש הממשלה בהתבטאות חריפה לקראת המפגש עם ולדימיר פוטין אליו המריא. עוד ממנו: "נפגשים כדי להבטיח את התיאום הצבאי בין צה"ל לכוחות צבא רוסיה בסוריה". האיומים של אסד על נתב"ג יוזכרו בשיחה?

  • י"ג שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (שני) לרוסיה לפגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין במוסקבה, אך עוד קודם לכן שוחח עם התקשורת לקראת הביקור. נתניהו הודיעו כי הפגישה תעסוק ב"ניסיון של איראן להפוך את לבנון לאתר טילים אחד גדול, אתר לייצור טילים מדויקים נגד מדינת ישראל, דבר שאיננו מוכנים לסבול". מי שהצטרף לנתניהו הוא ראש אמ"ן, האלוף הרצי הלוי, זאת במקום ראש המוסד יוסי כהן. נתניהו החליט על השינוי כיוון שהפגישה עם פוטין תעסוק בעיקר במימד הצבאי. לנסיעה הצטרף גם השר זאב אלקין, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבר וגם המזכיר הצבאי, תת אלוף אליעזר טולדנו.

כזכור, אתמול צוטט נשיא סוריה בשאר אל אסד כי מאיים לתקוף את נמל התעופה בן גוריון באמצעות טילי סקאד. על פי דיווחים בחו"ל, אסד אמר את הדברים בשיחה עם פוטין, שהבטיח לשוחח עם ישראל בהקשר הזה. ייתכן והדבר יעלה בשיחה בין השניים. "אנחנו נפגשים כדי להבטיח את התיאום הצבאי בין צה"ל לכוחות צבא רוסיה בסוריה", הוסיף נתניהו. "עד היום זה הצליח וחשוב שזה ימשיך להצליח. אני אדון עם הנשיא פוטין על הניסיונות הבלתי פוסקים של איראן להתבסס צבאית בסוריה, דבר שאנחנו מתנגדים לו בתוקף וגם פועלים נגדו". אלקין הוסיף ואמר: ‏"מניסיון העבר כל פגישה כזאת תרמה תרומה חשובה מאוד לביטחון ישראל". בהמשך הוא צוטט בקתשורת הרוסית ושם אמר: "נתניהו הוא מנהיג יחיד בעולם שמצליח לקיים מערכת קשרים טובה מאוד עם נשיא ארצות הברית ונשיא רוסיה בו זמנית". 

כזכור, במאמר חריג שהתפרסם אתמול ב"קול ביירות" ובתקשורת הערבית המזוהים על האופוזיציה הלבנונית, קרא דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, לאזרחי לבנון להיות ערים להשתלטות האיראנית על מדינתם. נראה כי הדברים כוונו בעיקר לנוכח הפגישה בין נתניהו לפוטין בנושא הזה. "לבנון הופכת במעשה ובמחדל של הרשויות הלבנוניות ושל העלמת עין מצד חברות רבות בקהילה הבינלאומית למפעל טילים אחד גדולזה כבר לא העברה של נשק, כסף או ייעוץ. איראן פתחה סניף חדש, 'סניף לבנון – איראן זה כאן'", הוסיף ואמר שם. "צה"ל ערוך ומוכן לכל התרחישים, ואף מתכנן לשפר עוד יותר את מוכנותו במהלך השנה". עוד הוסיף מנליס: "כפי שהוכחנו בשנים האחרונות, ומי שצריך לדעת על כך יודע, הקווים האדומים הביטחוניים שלנו ברורים. אנחנו מוכיחים את זה מדי שבוע. הבחירה בידיכם, אזרחי לבנון".

תגיות:נתניהואירןטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה