חדשות בארץ

נשיא פולין הגיב ל"חוק השואה"; צה"ל סיכל פיגוע בגוש עציון

אנדז'יי דודה עורר כעס כשטען כי החוק נועד למנוע את סילוף האמת, מחבל נתפס אחרי שהניח מטען חבלה סמוך ליישוב, ומזג האוויר ממשיך להתחמם. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא
חדשות

צה"ל סיכל פיגוע בגוש עציון: אחרי שכוח צה"ל זיהה אמש (ראשון) שני חשודים פלסטינים שניסו לחדור ליישוב איתמר באזור השומרון והם נעצרו, נלכד מחבל גם באזור גוש עציון. כזכור, בכניסה לאיתמר אותר אחד החשודים כשהוא לבוש במדים, אך החשוד השני הצליח לברוח והחל מצוד אחריו ומחסומים הוקמו באזור. בנוסף, המשטרה עצרה מחבל בן 27, תושב הכפר אל חאדר, בחשד שהניח מטען חבלה רב עוצמה בכביש עוקף חוסאן שבאזור גוש עציון (סמוך לביתר עילית). בחקירתו הודה כי הניח את המטען במטרה לפגוע בחיילי צה"ל הנוסעים על הציר. מעצרו הוארך בחמישה ימים.

ירידה באבטלה: 406,064 דורשי עבודה פקדו את לשכות התעסוקה ברחבי הארץ בשנת 2017, מתוכם כ-255 אלף תובעי דמי אבטלה, כך עולה מנתוני שירות התעסוקה. מדובר בירידה של 16 אחוז במספר הפוקדים את הלשכות מאז שנת 2013, אז עמד הנתון על 481,677 איש. משירות התעסוקה נמסר: "הירידה החדה במספר דורשי העבודה בשנים האחרונות מעידה על איתנותו של שוק העבודה וכן על היכולת של שירות התעסוקה להתאים עצמו לצרכי שוק העבודה הישראלי". הנתונים מצביעים על ירידה במספר דורשי העבודה. בשנת 2017 התייצבו בלשכות התעסוקה ברחבי הארץ בחודש ממוצע 166 אלף דורשי עבודה, ירידה של 7.5 אחוז לעומת שנת 2016.

הקלטת של שרה: בהקלטה שנחשפה אתמול באתר וואלה! NEWS נשמעת שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, בהתפרצות כלפי אחד מעובדיה. ההקלטה נשמרה מאז 2009, והיא מגיעה על רקע ידיעה שפורסמה בעיתון ידיעות אחרונות, שהחמיאה לה. בידיעה נכתב כי היא החליטה לתת חסות לאירוע התרמה, אך נתניהו לא הייתה מרוצה מהנוסח. בהקלטה נשמעת נתניהו מטיחה בעובד: "אני מש-כי-לה! פסי-כו-לו-גית, M.A, B.A - זהו! ודרשה לנזוף בעורך, שלא ציין כי מדובר בפסיכולוגית וכי טרח לציין כי אשת ראש הממשלה מחויבת לפעילות ציבורית. "אשת ראש הממשלה, מחייב גם פעילות ציבורית, למה?! למה?!", נשמעה נתניהו אומרת בהקלטה. "אשת ראש הממשלה הזאת עושה פעילות ציבורית כל יום. בעבודה המקצועית שלה!".

 

חוץ

שליח טראמפ נכנס למנהרת טרור ונדהם: שליחו של הנשיא האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, סייר בעוטף עזה ונכנס למנהרת טרור שנחשפה באזור. לאחר הסיור הוא צייץ בטוויטר: "חמאס מבזבז משאבים על מנהרות ורקטות לתקיפת ישראל במקום לסייע לתושבי עזה על ידי דאגה לכך שהחשמל ידלוק, שהמים יזרמו והכלכלה תצמח. חמאס מפיץ רטוריקת שנאה ומזין את מעגל האלימות. עזה ראויה ליותר מזה!".

פולין מגיבה על "חוק השואה": נשיא פולין אנדז'יי דודה, התייחס להצעת החוק שאוסר לייחס לפולין אחריות על הנעשה בשטחה במלחמת העולם השנייה. דודה טען כי החוק נועד "למנוע את סילוף האמת", והוסיף כי הליך החקיקה טרם הושלם והוא יציג את עמדתו בסיום ההליך. כזכור, החוק אוסר על שימוש בביטוי "מחנה השמדה פולני" ומטיל עונש מאסר על מי שיעבור על החוק.

מנהיג האופוזיציה נעצר ברוסיה: מנהיג האופוזיציה הרוסית, אלכסיי נוואלני, נעצר כשהגיע להפגנה אותה יזם במוסקבה. הסיבה: הוא קרא לתומכיו לצאת לרחובות ולהפגין נגד פוטין ולקרוא להחרמת הבחירות לנשיאות שייערכו בחודש מרץ. על פי הדיווחים, הוא ידע שייעצר ונערך בהתאם. רגע המעצר תועד במצלמות אבטחה.

 

מזג האוויר

היום: הטמפרטורות ללא שינוי ניכר. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, ייתכן גשם מקומי קל.

שלישי: עליה בטמפרטורות. מזג האוויר יהיה נאה.

רביעי: עלייה נוספת בטמפרטורות, מזג האוויר יהיה בהיר עם מעונן חלקית.

חמישי: מזג האוויר יהיה נאה, עם עלייה נוספת בטמפרטורות, שיהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

תגיות:כותרות ב-60 שניותחוק השואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה