חדשות בארץ

ניצל מלינץ’ בידי אריתראים: "איכשהו הצלחתי לחזור ולזרוק את עצמי לתוך הרכב"

תושב תל אביב בשם מיכאל מישלי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תקרית שאירעה לו בדרום תל אביב בשעה 4 לפנות בוקר, כשחזר ברכבו ממסיבת יום הולדת של חבר. לטענתו ניצל בנס מניסיון לינץ' על ידי כ-100 אריתראים, כשבסך הכל ניסה לעזור לאחד מהם - כשזה כמעט איבד את חייו

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

תושב תל אביב בשם מיכאל מישלי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תקרית שאירעה לו בדרום תל אביב, בשעה 4 לפנות בוקר, כשחזר ברכבו ממסיבת יום הולדת של חבר. לטענתו ניצל בנס מניסיון לינץ' על ידי כ-100 אריתראים, כשבסך הכל ניסה לעזור לאחד מהם, כשזה כמעט איבד את חייו. "העיר מנמנמת והרחובות כמעט ריקים מאדם", הוא פותח וכותב. "נסעתי ברכבי בדרכי הביתה, וכ-50 מטר אחרי פנייה מרחוב החשמונאים לרחוב המסגר - אני מבחין במחזה מזעזע שלא אשכח לעולם. בבת אחת ובלי שום התראה מוקדמת, השקט והשלווה הלילית הופרו, והרחוב שינה את צורתו לשדה קרב מדמם, כש-100 אריתראים בלתי חוקיים שזה עתה יצאו מבילוי לילי, מים אחד את השני באמצע הכביש באכזריות שלא ראיתי מימיי. כמה מהם שכבו זבי דם על האספלט, כשכל האחרים מרביצים אחד בשני בלי שברור מי נגד מי".

באותו רגע הבין מישלי שנקלע למקום הלא נכון ולא הייתה לו שום כוונה להתערב, אך היות ומדובר בדרך חד סטרית - הוא הבין שלא ניתן לחזור בחזרה וישב ברכב בסבלנות מבלי להתערב, תוך שהוא מחכה להתקהלות שתיפסק כדי שיוכל לנסוע משם. "אבל אז קרה הדבר. בעודי יושב ברכב וצופה בקרבות העזים שמתנהלים סביבי, במרחק סנטימטרים ספורים ממני נראה ראשו של אחד הבחורים כשהוא נמחץ על חלון הדלת של מכוניתי".

באותם רגעים, כשפניו של הבחור מתכווצות ומביעות מצוקה של חוסר חמצן, מבין מיודענו כי עליו לפעול במהירות כדי להציל חיים. "זהו. פה נשברתי והחלטתי שאני לא יכול לשבת ולראות את מחזה הרצח לנגד עיניי, ולהתעלם ממנו. זה פשוט לא אני. אז באופן אינסטינקטיבי, החלטתי לסייע לבחור, מתוך ידיעה שאם הוא לא משתחרר מאחיזת החנק הוא יאבד את חייו. פתחתי את דלת הרכב ויצאתי החוצה, עשיתי חצי צעד קדימה לעברו של החונק אחוז הטירוף, והכיתי בראשו כדי לגרום לו לשחרר את האחיזה", משחזר מישלי. 

אלא שאז הבין את גודל הטעות. "כל המשתתפים בקרב, כולם כאחד, נטשו ושכחו את המערכה שהיו בה לפני רגע קט. זה היה פשוט מפחיד - בבת אחת כל 100 האריתראים שהיו שם, התאחדו והתרכזו רק בי. אני הפכתי ברגע אחד למטרה משותפת של כולם. הם החלו לצעוד ולרוץ לעברי עם מבטי רצח בעיניהם..."

למרבה הנס, ברגע שקלט את הסכנה הגדולה וש"עוד כמה שניות אני עומד להיפגע מהם קשה - איכשהו הצלחתי לחזור ולזרוק את עצמי לתוך הרכב, ולנעול אותו". לדבריו, האריתראים ניסו לחסום את דרך נסיעתו בעזרת גופם, אך אחרי שנסע על המדרכה עם רכבו, הם ויתרו והוא הצליח להאיץ את מהירותו ולברוח משם. 

בתגובה לתגובות שונות שביקרו את מעשהו וכתבו שזו סכנת חיים של ממש, הוסיף מישלי וכתב: "אני יודע שזו הייתה טעות, אבל לא הייתי מסוגל לתת לאדם למות לנגד עיניי, מבלי לעשות שום דבר".

תגיות:לינץ'אריתראיםתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה