בריאות ותזונה

נדודי שינה? פעולה קטנה שתסייע לכם להירדם בקלות ובמהירות

על פי מחקר שנערך באוניברסיטה בטקסס נמצא הפתרון לשינה מהירה: הכנת רשימת מטלות כ-5 דקות לפני השינה. האם זה עובד? נסו והיווכחו

  • ז' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקר חדש שהתפרסם ב- Journal Of Experimental Psychology, נמצא טריק קל ופשוט שהפוך את השינה לאיכותית וטובה יותר: הכנת רשימת משימות עתידיות.

המחקר בו השתתפו 57 מתנדבים, נערך באוני' 'ביילור' שבטקסס, ארה"ב. המתנדבים התחלקו ל-2 קבוצות. הראשונה נדרשה להכין לפני השינה רשימת משימות עתידיות, בעוד הקבוצה השניה נדרשה להכין רשימת משימות שכבר נעשתה לאחרונה.

המתנדבים ישנו במעבדת השינה של האוניברסיטה, מחוברים למכשירים לצורך ניטור פעילות מוחית.

על פי ממצאי המחקר, המשתתפים בקבוצה הראשונה שהכינו רשימת מטלות עתידיות, נרדמו במהירות של 10 דקות בממוצע ממשתתפי הקבוצה השניה.

החוקרים מתארים בתקציר כי: "מחשבות טורדניות אודות משימות שעלינו לעשות לפני השינה הם גורם משמעותי בקושי בהירדמות". עוד ציינו החוקרים כי כוונתם הייתה לבחון האם התמקדות לפני השינה במטלות עתידיות לפני תסייע או תפריע להירדמות קלה ומהירה.

נתוני המחקר הראו דבר מפליא נוסף: ככל שהרשימה הייתה ממוקדת ומפורטת, כך הנבדק נרדם יותר מהר: "אנו מסיקים שאנשים יכולים לקצר את הזמן שלוקח להם להירדם, אם יכינו רשימה מפורטת ככל האפשר של מטלות כחמש דקות לפני שעת השינה".

לדברי החוקרים במחקר נבדקו רק מתנדבים שדיווחו שאין להם שום בעיות בשינה.

כרבע מהאוכלוסייה חווה קשיי הירדמות (אינסומיה = נדודי שינה) הגורמים לתופעה שונים: כאבים או מחלות, מחשבות טורדניות, שינויים בהרגלי החיים, הפרעות בבלוטת התריס ועוד.

יש לציין כי לא כל קושי בהירדמות נחשב אינסומניה. על פי המלצת הרופאים כאשר אדם חווה קשיים להירדם יותר מ-3 פעמים בשבוע למשך 3 חודשים כדאי שיפנה לייעוץ.

מחקרים מראים כי ישנן השלכות חמורות למחסור בשינה איכותית ומספקת, וכי אנשים הסובלים ממחסור בשינה בכלי סיכון גדול יותר לסבול ממחלות כלי דם ולב, סוכרת, סרטן, דיכאון ועוד.

תגיות:נדודי שינהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה