חדשות יהדות

מדוע נקנסו עשרות מוסדות חינוך חרדיים במיליוני שקלים?

משרד החינוך קנס 44 מוסדות, בעיקר אלה המזוהים עם ש"ס ואגודת ישראל. הסיבה: אי עמידה בקריטריונים של לימודי ליב"ה. לצד איומי עתירה לבג"ץ, נראה כי הדבר לא יעבור בשתיקה בחלק מהמפלגות החרדיות

  • ז' שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד החינוך קנס בשנת הלימודים האחרונה 44 מוסדות חינוך חרדים של רשתות החינוך המזוהה עם ש"ס ואגודת ישראל. הסיבה: אי עמידה בחובת לימודי ליבה. באתר "וואלה" פורסם כי אותם המוסדות נקנסו ב-12.3 מיליון שקל (ממוצע של 280 אלף שקל למוסד). הסכום אמור לרדת מהתקציבים שאותם הם מקבלים מהמדינה. מדובר בגידול לעומת השנה שעברה, אך מספר המוסדות שנקנסו נותר על כנו. את הקנס הגבוה ביותר קיבל תלמוד תורה "אהלי סופר" במודיעין עילית - 1.25 מיליון שקל. בעמותת חדו"ש, שם חשפו את הנתונים, מאיימים לעתור לבג"ץ בטענה שיש לאכוף את לימודי הליבה. כמו כן, העמותה דרשה ממנכ"ל משרד החינוך להפעיל צעדים מחמירים נגד מי שיפר את ההוראות. ההחלטות הללו, עושה רושם, לא יעברו בשקט בקרב המפלגות החרדיות. חלק ניכר מבתי הספר מזוהים עם מפלגת ש"ס.

על פי הדיווח, משרד החינוך החל במתן קנסות למוסדות הללו בשנת הלימודים תשע"א (2011-2010). אז נקנסו 58 מוסדות, ובהמשך ירד מספרם עד 36 מוסדות בשנה. תלמוד תורה "אהלי סופר" מוביל בסכום הקנסות הגבוה - 9 מיליון שקל. מוסדות אחרים כמו "נטעי מאיר" ו"חסידי אור" הגיעו לקנסות בסך 5 מיליון שקל. יש לציין כי כיום עשרות בתי ספר יסודיים חרדיים של רשת החינוך העצמאי המזוהה עם אגודת ישראל ומעיין החינוך התורני של ש"ס, נמצאים במעמד של מוסד מוכר שאינו רשמי.

יש לציין כי בעבר, כאשר הכנסת חוקקה את חוק יסודות התקציב בשנות השמונים, הצליחו אגודת ישראל וש"ס להחריג את רשתות החינוך מדרישות החוק. אז נקבע כי המוסדות שאינם ממלכתיים או כפופים לתכנית הלימודים הממלכתית, יזכו במימון מלא מקופת המדינה, ולא במימון מופחת של 25 אחוז. כך קרה שעשרות תלמודי תורה הצטרפו לרשתות הללו כדי לקבל מימון.

תגיות:קנסחרדיםמוסדות חינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה