חדשות בארץ

חוסר רגישות: בגלל חוב קטן, חשבון העמותה הוגבל והנזקקים נאלצו לחכות

עמותה בירושלים מסייעת כבר כשני עשורים לעניים וניצולי שואה. העמותה סגרה חוב של 5,000 שקל, אך מבחינת הבנק זה היה מאוחר מדי: הוא הגביל את חשבונה, והנזקקים לא קיבלו סלי מזון. ח"כ שמולי: "כשמדובר בטייקונים, אפשר לתת קרדיט בלי סוף"

  • ו' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עמותת "תכלית" מסייעת כבר כשני עשורים לעניים ולניצולי שואה. היא מחלקת סלי מזון מדי שבוע, אולם בגלל חוב קטן לבנק לאומי הוחלט להגביל את החשבון שלה, מה שהוביל לכך שהיא לא יכלה לקנות סחורה. בעקבות כך, הנזקקים לא יכלו לקבל את הסלים. בסופו של דבר, לאחר פניית תאגיד "כאן" שטיפל בסיפור, החסימה מהחשבון הוסרה לאחר תקופה מסוימת, אך העניין עורר לא מעט תהיות בטענה לחוסר רגישות מצד הבנק.

הכל החל כשהמנכ"ל אהרון כהן קיבל הודעה מפקידת הבנק על הגבלת החשבון שלו. זאת, לטענתו, בשל חוב של 5,000 שקלים. כהן הודיע כי יפתור את הבעיה ביממה הקרובה, הפקיד את הכסף, אולם זה כבר היה מאוחר מדי. לאחר השיחה, מתברר, הבנק החליט להגביל את החשבון שלו. "התקשרה אליי הפקידה ואמרה לי לטפל בחריגה. כך עשיתי באותו היום. ביום ראשון, כשהגעתי למשרד, היה שוק. חזרו צ'קים, החשבון הוגבל", סיפר. הוא פנה לחנויות באזור, אך שם סירבו לספק סחורה מבלי לקבל צ'קים מראש. בבנק לאומי טענו כי לעמותה, בניגוד לאדם פרטי, אסור לחרוג מהמסגרת כלל. כהן סיפר כי הוא מספק מדי שבוע 1,500 סלי מזון לעניים וכ-40 וטון של סחורה מוזמן במשאיות. באותו היום חזרה המשאית ריקה, והנזקקים נאלצו לחכות.

"כשמדובר בטייקונים, שחייבים עשרות מיליארדי שקלים על חשבון הציבור, אפשר לתת להם קרדיט עד בלי סוף. אבל כאשר מדובר בעמותות סיוע, רודפים אותם עד השקל האחרון", אמר ח"כ איציק שמולי בתגובה לכתבה. בעקבות פניית הערוץ ההגבלה על החשבון הוסרה, אך בבנק ציינו כי בפעם הבאה שהחשבון יחרוג מהמסגרת הוא יעוקל למשך שנה שלמה. בבנק ישראל, לעומת זאת, הבהירו כי ההחלטה אם לאפשר לעמותה להיות בחריגה תלויה בבנק. כעת, ינסו בעמותת "תכלית" בירושלים להימנע מחריגות, שעשויים למוטט את עתידה של העמותה.

תגיות:חובעמותה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה