שאלון יהדות

דין דין אביב: "התקשורת הכללית - שקר אחד גדול"

היא מחוברת מאוד לדמותה של מרים הנביאה, שמהווה מבחינתה את הכח הנשי הכי יהודי וסוחף שיש. מרגישה שהעולם פשוט לא יכול להתקיים בלי בעלי תשובה, וכן, היא מרגישה שמבחינה מקצועית היא נמצאת במקום הכי טוב שהיתה בו מעולם, דווקא עכשיו כשהיא מופיעה רק מול נשים, תודה שאתם שואלים. דין דין אביב בשאלון יהדות מפתיע

  • א' שבט התשע"ח
(בעיגול: דין דין אביב)(בעיגול: דין דין אביב)
אא

סיפור ילדות שמלווה אותך?

"לצערי לא היה לי שום קשר ליהדות בילדות, זה משהו שגיליתי רק מאוחר יותר".

נקודה יהודית שאת מתחברת אליה באופן אישי?

"וואוו, יש המון נקודות כאלה", היא צוחקת. "'ואהבת לרעך כמוך', 'ישראל ערבים זה לזה, 'בצר הרחבת לי', 'איזשהו עשיר - השמח בחלקו'. מאחלת לכולנו שנזכה להסתכל בעין טובה על החיים, שנזכה דווקא שם, בקושי, להסתכל על הטוב. שנזכה ברגעים קשים לזכור רגעים טובים יותר, ושנזכה להוציא מכל דבר יש מאין. שכל אחד יעשה את התשובה והעובדה שלו מהנקודה שבה הוא נמצא, ולא להתייאש, לא ליפול. אלה הנקודות שלי, וזה האני המאמין שלי".

היהדות בשבילך היא?

"דרך חיים, לא פחות מזה, בלי שום ספק".

מצווה שיקרה ללבך במיוחד?

"טהרה. אני מרגישה את ההיטהרות, את ההתחדשות, וגם זה מאוד מחזק את הקשר שלי עם בן זוגי, את שלום הבית".

חג אהוב עליך?

"יש שניים, פורים ופסח. את פורים אני אוהבת, כי הכי שמח שם בעולם. כולם שמחים. השמחה של פורים, האור הזה, מזכירים לי קצת משהו מפעם. האפשרות להשתחרר קצת, צבעוניות הזאת שהחג הזה מביא לחיים, וגם המצוות המיוחדות של החג הזה: שקוראים את המגילה, מביאים מתנות אחד לשני.

"גם את פסח אני אוהבת, והאמת שיותר, כי זו תקופה שאני הרבה זמן בבית, זה זמן של חופש. אני גם מאוד אוהבת את נחשון בן עמינדב, שמתקשר לפסח ולקריעת ים סוף, אני עפה עליו, ואפשר להגיד שבזכותו אני שרה רק לנשים, הוא נתן לי את ההשראה והכוחות, כי הוא קפץ למים והלך עם דבר ה' ולא ראה בעיניים. פסח זה גם חג רציני כזה, את עובדת עליו חודשיים לפני, משקיעה, מסדרת, מנקה, עושה הכנה נפשית. זה כמו מקווה כזה".

(צילום: משה אליהו)(צילום: משה אליהו)

כמה וכיצד הקב"ה נוכח בחייך, ובאיזה אופן הוא משפיע על עשייתך?

"24/7. רק הוא משפיע, מי עוד משפיע? זהו, זה מה שיש, אין עוד מלבדו. כשהבנתי את זה - הצלחתי להפוך את כל הסדר, את כל החיים שלי בעצם, ולא מפנה לזה גב יותר בחיים".

דמות תנ"כית שהיית רוצה לפגוש?

"ברור שמרים הנביאה! קודם כל השירה, המחולות והתופים. כי היא דמות מיוחדת בפני עצמה, אפילו שהיא אחות של משה. עבורי היא מסמלת דמות אימהית, היא שמרה על משה ביאור, ביציאת מצרים היא זו שמשכה אחריה את הנשים, והכינה איתן מצות ותופים, היא סחפה אחריה את כל הנשים לגאולה בעצם. היא היתה בעיני סוג של מקבילה של משה, בנקודה הרוחנית. אם חושבת גם שאם הייתי צריכה להמחיז איזשהו קטע מהתנ"ך - זה היה את הרגע שמרים יוצאת בתופים ומחולות אחרי קריעת ים סוף. זאת ה'חאפלה' הראשונה של היהודים. חוץ מזה, הייתי רוצה לפגוש גם את משה, את האבות הקדושים ואת נחשון. קשה להתמקד רק על אחד".

פגישה/ שיחה מעניינת שהייתה לך פעם?

"וואוו, מלא, בלי סוף. כל הזמן. כל שיחה פשוטה שאני מקיימת עם מישהו מחזקת אותי. מספיק שאני רואה בנאדם מאמין - זה מרגש אותי. אני אוהבת את הבריות, וכשיש לי איתם שיחת עומק זה משמח אותי, מבחינתי זה תמיד ה' שם, בא ומדבר איתי דרכם".

סיפור מעניין שקרה לך/ היית שותפה בו?

"אין לי איזושהי חוויית חיים מרתקת ספציפית. החיים שלי פשוט שזורים באינסוף סיפורים ורגעים כאלה. למשל, כשבעלי מל את הבן שלנו הבכור, או כשהייתי באומן בפעם הראשונה, ובאתי צדקנית כמו לא יודעת מה, מסתכלת על הציון ולא מבינה מה זה המקום הזה ומה עושים שם, מה יש שם. אבל רבע שעה אחר כך כבר התרסקתי שם על הרצפה בבכיות. ועוד כל מיני דברים קטנים שקורים לנו וסביבנו כל הזמן, שצריך רק לשים לב אליהם".

מבחינה מקצועית, האם את במקום בו דמיינת שתהיי?

"כן, עכשיו אני לגמרי נמצאת במקום שדמיינתי שאני אהיה, ברוך ה'. דווקא כשאני שרה רק מול נשים, וכשאני בלהקת הבנות הכי טובה בעולם, מופיעה בכנסים ענקיים, באולמות ענקיים - עכשיו זה קורה. מרגישה שקפצתי לים, כמו נחשון בן עמינדב".

(צילום: משה אליהו)(צילום: משה אליהו)

איפה את רוצה להיות בעוד עשר שנים?

"אין לי איך לדעת מה יהיה עוד עשר שנים, אז רוצה בעיקר להיות פשוט שמחה בקיים שיהיה בעוד עשר שנים".

מה דעתך על בעלי התשובה? וכמה את מרגישה קשורה לבעלי התשובה?

"חולה עליהם, אין על בעלי תשובה! אין לי מה להגיד, אני קשורה רק אליהם, אני בעיקר איתם. הם העם שלי עכשיו, הם החברותא שלי, הם ההשראה שלי, עולם בלי בעלי תשובה - זה עולם משעמם".

לקח שלמדת בחייך?

"האמת היא שכל שעה אני לומדת לקח. כל הזמן אני לומדת לקח, עכשיו אני לומדת לקח. האמת, שבתקופה האחרונה למדתי לקח שהוא להמעיט להתראיין בתקשורת הכללית. זה תשקורת, לא תקשורת, לא סומכת עליהם, לא מאמינה להם יותר".

הערב, תופיע דין דין אביב יחד עם שירי מימון בכינוס השנתי של קהילת הקוראות של 'פרשה ואישה', הכולל את אלפי מנויות שיעוריה הכתובים של הרבנית ימימה מזרחי. בכינוס, שנקרא 'איך היא צומחת', ויתקיים בסימן העצמה וצמיחה נשית, יופיעו גם יקרת פרידמן, מי שמתמללת ועורכת את שיעוריה הכתובים של הרבנית, ובהמשך הערב יופיע גם אביתר בנאי. הכינוס יתקיים בשעה 20:00 בבנייני האומה בירושלים.

תגיות:שאלון יהדותדין דין אביבבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה