כתבות מגזין

"כעסת? הרסת!" – פרויקט נושא פרסים, שנולד בחדר הכביסה

כך נולד פרויקט להפצת התודעה לנזקי הכעס, תחת הכותרת "כעסת? הרסת!". מטרת הפרויקט: להעלות את הנושא למודעות, ובעיקר לעזור אחד לשני להתגבר יותר, לכעוס פחות – וגם להרוויח

  • כ"ט טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"ישבתי מול ערימת הכביסה, תוך כדי שאני ממיינת אותה בסבלנות אל תוך פי המכונה ואז בלי להודיע - הוא הגיע. הרעיון, שכל כך חיכיתי לו, סביב המחשבה - מה עוד אפשר לעשות לעילוי נשמת אבי", כך פותחת אביגיל הכימיאן את הראיון סביב הפרויקט הארצי, שקורם עור וגידים בימים אלו ממש, והתחיל בסך הכל בחדר הכביסה.

"גמ"ח מוצצים כבר יש, חשבתי לעצמי, וגם גמ"ח אביזרי כלה, וגם ארגון חסד ליולדת, וגם ארגון לשמירת הלשון", ממשיכה הכימיאן. "כשחשבתי וחשבתי במה עוד אפשר להועיל, מה עוד אפשר להמציא לטובת החברה שלנו, היה נדמה כאילו 'כל העמדות כבר תפוסות'. הכל יש. הכל הומצא. ואז איכשהו צץ הנושא הזה, שאף אחד לא אוהב לדבר עליו באופן אישי - להודות בינו לבין מכריו, או אף בינו לבין עצמו, שגם הוא נופל בו. הכעסים שלנו. הם מעצבנים, הם קיימים והם מכעיסים. אנחנו בטוחים שרק אנחנו נופלים בהם, והשכנה בטח תמיד מחייכת לילדים ולבעלה ולחמתה ולבוסית שלה. אז זהו, שלא. כולנו מתמודדים בתוך לבנו פנימה וההקשר שבדרך כלל אנחנו מדברים עליו סביב כעס - הוא שלילי. 'אוף, למה כעסתי?', "עוד פעם נפלתי'. 'מתי הילד הזה יפסיק לעצבן אותי?' וכו'. אז למה שלא נתמודד בצוותא ונפרגן אחד לשני על ההתגברות דווקא?".

וכך זה נולד. פרויקט להפצת התודעה לנזקי הכעס, תחת הכותרת "כעסת? הרסת!". מטרת הפרויקט היא להעלות את הנושא למודעות, ובעיקר לעזור אחד לשני להתגבר יותר, לכעוס פחות ואגב כך להרוויח. מה מרוויחים?

"ובכן מעבר לתועלת הרוחנית העצומה הטמונה בהבלגה, ויתור ושתיקה חשבנו אני ואחותי, עו"ד חן משען, לקיים הגרלה חודשית נושאת פרסים, אשר בכל ראש חודש תזכה את האדם הנבחר במתנה מעניינת. זה יכול להיות שובר מתנה למשל או מוצר חשמלי משובח, סט מצעים או חבילת פינוק, והעיקר להרגיש את הפידבק כאן ועכשיו. להתרגל להנות מההבלגות שלנו".

אז איך בפועל נכנסים להגרלה כזו? פשוט מאוד. כותבים לעו" ד חן משען ואביגיל הכימיאן, יוזמות הפרויקט, הודעה לטל' 077-6426117 (לנשים בלבד) ובו פרטי מקרה ההתגברות על הכעס. כל מקרה, כל התגברות, גם הקטנים ביותר - נחשבים. על המייל לכלול שם מלא וכתובת עדכנית, כדי שיהיה לאן לשלוח את המתנה, במקרה ואותו חבר בפרויקט יזכה בהגרלה החודשית.

מקצת המקרים שהגיעו אל פתח דלתו של המיזם עד כה, כללו התמודדויות מגוונות ביותר. החל ממקרה של התגברות של כעס על בעל על שלא זרק פח אשפה במשך מספר ימים, דרך מקרה של גננת שהתגברה על הכעס מול הסייעת בגן, ועד ליחסי שכנות שניצלו מסכסוך בעקבות מדיניות הבלגה (זו האחרונה, אגב, היא שזכתה בהגרלה בחודש שעבר).

מה עוד בפרויקט? שליחת חומר כתוב וקטעי וידיאו לכל חבר המעוניין להתחזק בתחום זה ולקרוא אודותיו. רק תבקשו, באותו המייל שמופיע מעלה. בנוסף, הרצאות מידי פעם בנושאים הללו. השבוע למשל התקיימה הרצאה בנושא זה עם הרב חיים זאיד שליט"א, רב שכונת פרדס כץ. לפניכם ההרצאה:

אין דמי השתתפות, ולא דמי חבר. לקיחת החלק בפרויקט הינה חינמית לחלוטין.

הפרויקט הנו לעילוי נשמת מרדכי בן שרה, ולתועלת כולנו.

ההגרלה הבאה תתקיים בראש חודש שבט. מחכים למכתבי ההתגברות שלכם, בטל' 077-6426117 (לנשים בלבד).

לרכישת הספר "כיצד ננצל מהכעס?" בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:כעסהרסהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה