חדשות בארץ

"כואבת את אובדן החיים": אחינועם ניני בפוסט מרגש במיוחד על מות הרב רזיאל שבח הי"ד

איך שמעה הזמרת אחינועם ניני על הרצח הנתעב בחוות גלעד, ומהו הפיתרון האפשרי שלדעתה ישים קץ למעגל הדמים? קראו בפנים את הפוסט שכתבה ברשתות החברתיות

בעיגול: אחינועם ניני (צילום רקע: פלאש 90)בעיגול: אחינועם ניני (צילום רקע: פלאש 90)
אא

פוסט מהורהר שפרסמה אתמול (א') הזמרת אחינועם ניני, הצליח לרגש אלפים ולא בכדי. בפוסט מתארת ניני את האופן שבו שמעה על הרצח של הרב רזיאל שבח בחוות גלעד.

הכל התחיל כאשר ראש מועצת השומרון הזמין אותה למפגש שמטרתו להכיר, ללמוד, לשמוע ולהשמיע - ללא תיווך, לאחר שביקר בביתה. "יוסי אדם מקסים ושנון, הוא בעיקר הקשיב וגם קצת סיפר. התחלנו תהליך. היה ברור שבביקור בשומרון יהיו יותר אפשרויות לדו שיח, וכך היה".

לדבריה, במסגרת הביקור הגיעו ליישוב פדואל, לביקור במפעל באזור התעשייה שבו מועסקים עובדים יהודים וערבים גם יחד. "שם קיימנו מפגש עם התושבים וזה היה החלק המרתק ביותר עבורי. סוף סוף יכולנו להיכנס לעובי הקורה, לשמוע את הסיפור האישי של כל משתתף ומשתתפת, ללמוד על אורח החיים והלך הרוח, לדבר על תפיסות עולם שעל חלקם הגדול יש אי הסכמה יסודית, ובעיקר - לדבר על חזון לעתיד המדינה הזאת, שכולנו כה אוהבים".

 

"נחרדנו ללבנו, הבטן התכווצה. ישר חשבנו על איתי"

ממשיכה ניני ומתארת את המפגש הייחודי. "פגשנו אנשים מקסימים ואדיבים, רחבי ושובי לב, שבינינו לבינם - תהום גדולה. יצאנו בהרגשה שיידרשו עוד שיחות רבות כדי לגרד את קצה הקרחון של אי ההבנה וההסכמה בינינו ולנסות להמיסה - אך ההיכרות הייתה חשובה לנו. השיחה חסרת האמצעים, הפתוחה והכנה אם כי לעתים קשה וכואבת, הייתה עמוקה, אנושית, מכבדת ומכובדת".

בשלב מסוים הצטרף לשיח בחור בשם איתי, שאותו מתארת ניני כ"אחד האנשים הרחוקים ביותר מאיתנו, בתפיסת עולמו. התאמצתי מאוד, בהצלחה חלקית ביותר, למצוא איתו מכנה משותף. מלבד אהבתינו המשותפת למדינת ישראל ודאגתנו לשלומה, לא הצלחנו להסכים על כמעט כלום, אך הערכתי מאוד את זה שהוא הגיע למפגש מלכתחילה".

אותו איתי סיפר במפגש כי הוא נמנה על מייסדי חוות גלעד - יישוב שהוקם לזכר אחיו שנרצח סמוך למקום. "כשהסתיים המפגש יצאנו לירושלים לצילומים. בדרך, שמענו שהיה פיגוע בסמוך לחוות גלעד, ובפיגוע פצוע במצב קשה. נחרדנו ללבנו, הבטן התכווצה. ישר חשבנו על איתי".

 

"השם היפה שנתנה לי אמי מכתיב לי דרך"

מאוחר יותר גילתה ניני באמצעות כלי התקשורת את זהותו של הנרצח בפיגוע - הרב רזיאל שבח ז"ל הי"ד, שהובא לקבורה למחרת היום. "אני מרגישה צער גדול ומועקה כבד בלבי. אני כואבת את אובדן החיים", כותבת ניני ומצטטת את המשנה בסנהדרין: "'לפיכך נברא אדם יחידי. ללמדך שכל המאבד נפש אחת מישראל - מעלה עליו הכתוב כאילו אבד עולם מלא. וכל המקים נפש אחת מישראל, מעלה עליו הכתוב כאילו קיים עולם מלא'. השאלות הגדולות ממאנות לשקוע. זעקת הלב איננה מחרישה אותן, להיפך הן צפות מעלה ביתר שאת.

"מצד אחד זיקתו של העם היהודי לארץ ישראל שאיננה ניתנת לערעור. מצד שני, ישמעאל ויצחק שקברו יחדיו את אברהם בחברון", היא כותבת וממשיכה. "אברהם ובן אחיו לוט הסכימו לפשרה טריטוריאלית למען מנוע ריב, למען השלום האנושי ולא מתוקף צו אלוקי. עשיו שאמור היה לשנוא את יעקב, פגש את אחיו שוב לפגישה נרגשת ומרגשת".

בנקודה זו מתארת ניני את שמו של אחד משיריה, כפתרון לסכסוך הערבי-ישראלי. "חייבת להיות דרך אחרת, והדרך האחרת מונחת מול עינינו ומחכה שנבחר בה ונילחם עליה באומץ בכל עת שנדרש. אם נאמץ כולנו, יהודים וערבים כאחד, את הפסוק המשותף לכל הדתות 'ואהבת לרעך כמוך'. אם באמת ובתמים נעשה מאמץ להכניס עצמנו זה לנעלי זה, וננסה להבין מניעים, צרכים, חלומות ושאיפות. אם נכבד ונעדיף הידברות על אלימות. אם נתקשר, נוותר ונתפשר - נוכל לשבור את מעגל הדמים הנורא, ולהתחיל לחיות יחדיו ללא פחד. לחיות ולא למות.

"ואני מצדי מוכנה לעשות בפועל כל מה שניתן וצריך, כי הרי השם היפה שנתנה לי אמי, אחינועם, מכתיב לי דרך: 'דרכיה דרכי נועם, וכל נתיבותיה שלום'", סיכמה ניני והוסיפה: "אני משתתפת מעומק לבי בצער המשפחה והקהילה".

תגיות:מוותפוסטהרב רזיאל שבחאחינועם ניני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה