חדשות בעולם

אוסטריה אסרה סטודנטים יהודים בהפגנה פרו-פלסטינית, מסיבה שתרגיז גם אתכם

אדם ושני חבריו - סטודנטים יהודים שחיים בווינה, הצטלמו בסמוך להפגנה פרו-פלסטינאית כשהם אוחזים בידיהם דגל ישראל. שוטרים אוסטרים שהגיעו למקום מצאו לנכון לאסור אותם, לבצע בהם בדיקה גופנית ואף לקנוס אותם בסכום של 100 יורו על 'הנפת דגל ישראל והפרת הסדר הציבורי'

שני הסטודנטים עם דגל ישראל בסמוך להפגנה הפרו-מוסלמיתשני הסטודנטים עם דגל ישראל בסמוך להפגנה הפרו-מוסלמית
אא

שלושה סטודנטים יהודים נאסרו על ידי משטרת אוסטריה בהפגנה פרו-פלסטינאית, שבה שרפו המפגינים את דגל ישראל וקראו קריאות נאצה והסתה לרצח יהודים. "זה התחיל בקטנה באנגלית, עם קריאות בוז לארה"ב ולישראל", משחזר אדם גייגר, אחד הסטודנטים שנכח במקום. "ואז התחילו לצעוק את הדברים הקלאסיים כמו 'אינתיפאדה' 'ישראל רוצחת ילדים' וגם קריאות לרצח יהודים".

אדם ושני חבריו - סטודנטים יהודים שחיים בווינה, החליטו לעשות מעשה והצטלמו בסמוך להפגנה כשהם אוחזים בידיהם דגל ישראל. "עמדנו שם ואז עלתה השאלה האם עלינו להביע עמדה נגד זה", משחזר חברו של גייגר, פיליפ גרובר. "החבר'ה הרימו את הדגל ואני צילמתי".

כעת מתברר שצילום כזה באוסטריה נחשב ל'הסגת גבול' ועלול לסבך את הנוגעים בדבר - ביותר מסתם פרובוקציה. "לקח כמה שניות עד שמישהו קפץ והתחיל להתקיף אותנו", מספר גייגר. "באותו רגע גם המשטרה באה מהצד השני, ועצרה דווקא אותנו". לדברי גרובר, השוטרים האוסטרים הפשיטו אותם, ערכו עליהם חיפוש גופני ושאלו אם הביאו איתם משהו, אבל זה ממש לא נגמר בזה. 

השבוע הופתעו הסטודנטים לגלות בתיבת הדואר שלהם קנס בגובה 100 יורו עבור כל אחד מהם. הסיבה: הנפת דגל ישראל בצורה לא רגישה והפרת הסדר הציבורי בהפגנה. 

"אני לא יודע אם הנפת דגל זה דבר שאמור לגרור אחריו קנס", אומר גרובר. "כנראה שהדגל הישראלי הוא בעייתי".

תגיות:יהודיםהפגנותאוסטריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה