חדשות בארץ

ועדת החוקה אישרה: ליצמן צפוי לחזור מחר למשרד הבריאות

התיקון התקבל ברוב של שמונה ח"כים מול חמישה מתנגדים. ניסן סלומינסקי: "החוק ישפר את המצב". יעל גרמן תקפה את ההחלטה בוועדה

  • כ"ג טבת התשע"ח
יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)
אא

עכשיו זה רשמי: ועדת החוקה אישרה הבוקר (רביעי) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק שתאפשר לחבר הכנסת יעקב ליצמן לחזור ולכהן כסגן שר הבריאות. התיקון התקבל ברוב של שמונה חברי כנסת מול חמישה מתנגדים והוא ייכנס לתוקף מיד עם אישורו בכנסת, כנראה כבר הערב. החוק חייב לעבור ברוב של 61 חברי כנסת. הוא יעקוף את החלטת בג"צ ויאפשר לליצמן לחזור למשרד, כבר מחר, כסגן שר על תקן של שר. כזכור, בהצעת החוק נכתב: "הצעת החוק מאפשרת להאציל סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר לידי סגן שר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר, למעט האצלת סמכויות להתקנת תקנות וצווים הנובעים מהיותו שר".

כזכור, אחר אישור חוק המרכולים בידי הכנסת, נסללה כבר אתמול חזרתו של ליצמן חזרה למשרד הבריאות. ליצמן התפטר ממשרד הבריאות בעקבות עבודות רכבת ישראל בשבת, אך בהמשך הוגשה הצעת חוק שסללה את דרכו חזרה. הצעת החוק הוגשה משום שלפני שנתיים וחצי קיבל בג"ץ את עתירת "יש עתיד" וקבע כי לא חוקי למנות סגן שר במעמד שר. החוק החדש אושר אתמול בקריאה ראשונה, וכאמור עד הערב אמור לעבור בקריאה שניה ושלישית. יו"ר הוועדה, ח"כ סלומינסקי, מסר בתגובה: "החוק ישפר את המצב במובן שהוא נותן יותר סמכויות לסגן שר הבריאות במשרד חשוב מאין כמוהו"; ח"כ יעל גרמן תקפה: "ליצמן מכר את השבת בנזיד עדשים והממשלה הלכה עם זה".

התומכים בהצעת החוק הם היו"ר, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) והח"כים שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), עודד פורר (ישראל ביתנו), בני בגין, ענת ברקו (הליכוד), טלי פלוסקוב (כולנו), מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ואורי מקלב (יהדות התורה). מי שהתנגדו להצעה הם חברי הכנסת לאה פדידה, איתן ברושי (המחנה הציוני), קארין אלהרר, יעל גרמן ואלעזר שטרן (יש עתיד).

תגיות:יעקב ליצמןמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה