חדשות יהדות

הרב שטיינמן זצוק"ל במכתב מיוחד לבנו: אין לשער כמה לימוד משניות הוא זכות לנפטר

במכתב מיוחד אותו שיגר לבנו, הגאון רבי שרגא שטיינמן, מתאר מרן ראש הישיבה זצוק"ל את החשיבות הגדולה בדבר לימוד משניות לעילוי נשמתו של הנפטר: "כי שם אין להם לעשות מצות כלום, והם זקוקים רק להחיים. וכל מצוה מיקל את הדינים השולטים שם, ומעלים אותם למדרגה טובה"

  • כ"ב טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

לרגל ציון יום השלושים לפטירתו של מרן ראש הישיבה: במכתב מיוחד אותו שיגר לבנו, הגאון רבי שרגא שטיינמן, מתאר מרן זצוק"ל את החשיבות הגדולה בדבר לימוד משניות לעילוי נשמתו של הנפטר.

בצוואתו ביקש הרב זצוק"ל: "כל מי שרוצה בטובתי שילמד פרק אחד משניות עד סוף י"ב חודש", כעת, במכתב שהובא לראשונה ב'כיכר השבת', מסביר ומחזק מרן ראש הישיבה את המשמעות האדירה שיש בלימוד המשניות עבור הנפטר.

"לבני שרגא נח נ"י", כך פותח הגראי"ל את המכתב לבנו, בתקופה בה היה בחור ישיבה בירושלים, לאחר פטירת הסבתא, הלא היא חמותו של הרב זצוק"ל, "בהזדמנות שזאב שליט"א ורחל תחי' נוסעים לירושלים ובטח תראה אותם, הנני כותב אליך דברים אחדים".

"א', הנני להזכירך עוד פעם שתשתדל ללמוד כל יום חק ולא יעבור לכל הפחות בערך 5-6 משניות, ואין אתה יכול לשער עד כמה שזה זכות לנפטר, והנפטר פשוט שם מחכה בכיליון עיניים על כל לימוד משנה או תפילה או 'ברכו' וכדומה, כי שם אין להם לעשות מצות כלום, והם זקוקים רק להחיים. וכל מצוה מיקל את הדינים השולטים שם, ומעלים אותם למדרגה טובה".

"והשני", ממשיך הרב להורות לבנו, "מה שדיברנו, ללמוד כל יום חוץ ממה שלומדים, להכין ולחזור על השיעור, חוץ מזה ללמוד כל יום לימוד מדף כ"ט עם רש"י ותוס', ואם אפשר להסתכל פי' הרא"ש וכו' מה טוב".

"כן אבקשך לכתוב לי חדו"ת (חידושי תורה), ותשתדל להבין טוב מה שאתה לומד, ולהוציא כל הדברים מהפה, כי עי"ז נתברר הדבר בזמן שמוציאים בפה, וגם זוכרים יותר טוב, ובכלל תשתדל שכל מחשבותיך יהי' אך ורק בדברי תורה בלכתך ובשכבך ובקומך, כמו שכתוב בתורה".

תגיות:מכתבמצוותהרב שטיינמן זצוק"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה