חדשות בארץ

בשורה להורים: משרד החינוך הודיע על קיצור חופשות החגים

על פי הודעה משותפת עם האוצר, תלמידי הגנים ובתי הספר יישארו עד השעה 13:00 במוסדות החינוך בחנוכה ופסח: "ראינו את מצוקת ההורים". העלות: חינם ועד 30 שקל ליום, בהתאם לדירוג העיר

  • כ"ב טבת התשע"ח
צילום: shutterstock)צילום: shutterstock)
אא

בשורה חשובה להורי התלמידים: משרדי החינוך והאוצר הוציאו הודעה משותפת בנוגע למתכונת החופשות בחגים פסח וחנוכה, לפיה מספר ימי החופשה יקטן החל מהשנה. המשמעות: כ-461 אלף ילדי בתי הספר וכ-494 אלף ילדי הגן אמורים להישאר יותר ימים במוסדות החינוך במהלך החופשות. על פי ההודעה, מוסדות החינוך ימשיכו לפעול עבוד ילדים בכיתות א' עד ג' בחופשות החגים הללו וגם עבור ילדי הגן בגילאי שלוש עד שש. ההחלטה תיכנס לתוקף כבר בחג פסח הקרוב. במסגרת התכנית יתווספו עשרה ימי פעילות בבתי הספר - חמישה בחופשת החנוכה וחמישה בחופשת הפסח. ימי הפעילות יתקיימו השנה בתאריכים 25 עד 29 במרץ. בגני הילדים שעות הפעילות יהיו בין 07:30 בבוקר, ל-13:00 בצהריים. בבתי הספר יתחילו בשעה שמונה ויסיימו באותה השעה. העלות הכוללת לעשרת ימי הפעילות תהיה 400 אלף שקלים, כשהעלות עבור ילד ברשויות מקומיות שנמצאות בתחתית הדירוג הסוציו-אקונומי תהיה בחינם, והיא תנוע בין 20-30 שקלים ליום לערים בעלי דירוג גבוה יותר. התשלום הוא עבור צוותי החינוך, אבטחת המוסדות וחוגי העשרה ותרבות. ההערכה היא שהתכנית תחסוך כאלף שקל בממוצע למשפחה בת שני ילדים.

על פי ההודעה, שהגיעה לאחר שהוצגה על ידי שר החינוך נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון, מנכ"לי משרדם שמואל אבואב ושי באב"ד, וראש מרכז השלטון המקומי מר חיים ביבס, התכנית החדשה שתיקרא "בתי הספר של החגים" אמורה לתת מענה חינוכי להורים בימי חופשות החגים. "התכנית גובשה על ידי המשרד ונועדה לתת מענה לפער שקיים היום במשק הישראלי בין ימי חופשת ההורים לבין ימי חופשות התלמידים. היא תעניק להורים ולתלמידים מענה בימי חופשות חנוכה ופסח - בכל חג ייהנו התלמידים מחמישה ימי פעילות חינוכית. בשנת הלימודים הנוכחית, יפעלו מסגרות החינוך בחופשת פסח, ובשת הלימודים הבאה בחנוכה ובפסח".

שר החינוך נפתלי בנט אמר: "ראינו את המצוקה הגדולה של ההורים בישראל, שנאלצו לבחור בין העבודה לבין הילדים בחופשות, והבטחנו להביא פתרון יסודי לבעיית הפער בין חופשות התלמידים לאלו של ההורים, היום אנחנו מקיימים. אנו יוצאים לדרך עם בתי הספר של החופש הגדול כבר בחופשת הפסח הקרובה ומקצרים את החופשה בחמישה ימים, כך נעשה גם בחופשת החנוכה הבאה. כמיליון ילדים מגיל גן ועד כיתה ג', יזכו ליהנות ממסגרת מוגנת, חינוכית וחוויתית בבית הספר ובגן הילדים. אחרי שטיפלנו בבעיית העומס בכיתות, והוספנו סייעת שנייה בגני הילדים, כעת אנו מקצרים את החופשות".

מפורום ועדי ההורים היישוביים נמסר: "מברכים על ההיענות הממשלתית לזעקה לצמצום הפער בין ימי החופשה במשק לאלו של מערכת החינוך. אנו שמחים על שיתוף הפעולה החיובי עם משרדי החינוך והאוצר, שיתוף פעולה שאנו כבר צופים שיביא למהלכים חשובים ומהפכניים נוספים בעתיד הלא רחוק. כמו כן, אנו מברכים את 'הורים עובדים לשינוי' ואת כל ההורים הפעילים שהיו שותפים למהלך. הפורום קורא לעוד קבוצות פעילות לפנות לגוף היציג של הורי ישראל בכדי שנוכל, ביחד, לפתוח עוד דלתות ולהביא לשינויים נוספים ומערכת חינוך טובה יותר לילדינו. היום אנו פוסעים צעד ראשון ומאוד משמעותי בכל תפיסת ימי החופשה של הורי וילדי הגנים ובתי הספר היסודיים במדינת ישראל".

פז כהן, יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, הוסיף: "לפני שנתיים, עם הישגי מאבק הסייעת השניה בגני הילדים ו'מאבק הסרדינים' יוסד הגוף היציג של הורי ישראל. מאז, פעם אחר פעם אנו חוזים בשינוי התפיסתי במעמדו של ההורה, שינוי הניכר ביחסם של כל מוסדות השלטון והחקיקה במדינת ישראל".

תגיות:ילדיםחופשת החגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה