חדשות בעולם

המאגר הביומטרי של הודו נפרץ. בכמה מוכרים הפורצים את המידע? לא תאמינו

האופוזיציה בהודו משתוללת, לאחר שהמאגר הביומטרי של המדינה נפרץ ומוצע למכירה לכל דורש - תמורת סכום זעום של 8 דולרים בלבד. "האם אנחנו צריכים הוכחות נוספות כדי לעצור את הטירוף הזה?", מזדעקים כעת נציגי האופוזיציה ההודית, במאמר שפורסם בעיתון 'הטריביון' - שם גם נחשף גודל המחדל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האופוזיציה בהודו משתוללת, לאחר שהמאגר הביומטרי של המדינה נפרץ ומוצע למכירה לכל דורש - תמורת סכום זעום של 8 דולרים בלבד. "האם אנחנו צריכים הוכחות נוספות כדי לעצור את הטירוף הזה?", מזדעקים כעת נציגי האופוזיציה ההודית, במאמר שפורסם בעיתון 'הטריביון' - שם גם נחשף גודל המחדל.

לדברי יודעי דבר, תצורתו של המאגר הביומטרי שנפרץ זהה לזה שבו משתמשת ישראל, ובו נשמרים צילומי קשתית וטביעות אצבעות של המשתמשים, בדיוק כמו בארץ. אלא שעצם השימוש במאגרים שכאלו, כך מסתבר, מטיל איום על פרטיות המשתמשים בהם - במקרה דנן מיליארדי הודים.

כתבי העיתון הופתעו לגלות שהם יכולים לרכוש את השמות והסיסמאות של המשתמשים במאגר, דרך קבוצות ווטסאפ. כעת טוענת רשות הזיהוי החד ערכי של המדינה (UIDAI) שאחראית על תפעול המאגר, כי ככל הנראה מדובר בשימוש בלתי חוקי שנעשה מתוך המערכת, מצד אדם שיש לו פרטי גישה למערכת. הטריביון טוען למחדל חמור היות והוא מגביר את החשש שבאופן כזה תהיה גישה לחשבונות הבנק של השמות שנגנבו מהמאגר, אך לדברי רשות הזיהוי, הטענות שמעלים כעת כתבי ה'טריביון' אינן נכונות שכן "אי אפשר לגשת לחשבונות בנק על ידי תצוגה פשוטה של פריטי מידע", לדבריה. 

על מנת שחשד כזה יתממש, נדרשים גם פרטי הזיהוי הביומטריים - דהיינו טביעות האצבעות וכן צילומי קשתית העין. חקירה שנפתחה כעת בבית המשפט העליון הבטיחה לבדוק את הנושא לעומק, ולברר אף את גודל הפגיעה שעשויה להיגרם לפרטיות של אותם משתמשים. 

תגיות:מאגר ביומטריפריצההודומידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה