חדשות בריאות

כיצד אתם מפשירים בשר? סביר להניח שבחרתם בדרך המסוכנת לקיבה שלכם

נעים להפשיר: חשבתם פעם איך אתם מפשירים את הבשר שלכם? האם אתם מאלה שמוציאים מהמקפיא כדי להפשיר על השיש, או שמא מכניסים למיקרוגל להפשרה מיידית? המומחים מזהירים משתי השיטות הללו, ומציעים דרך בריאותית יותר

  • כ"א טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חשבתם פעם איך אתם מפשירים את הבשר שלכם? האם אתם מאלה שמוציאים מהמקפיא כדי להפשיר על השיש, או שמא מכניסים למיקרוגל להפשרה מיידית? המומחים מזהירים משתי השיטות הללו, ומציעים דרך בריאותית יותר.

על פי פרופסור קוסטה סטטופולוס מאוניברסיטת אברטי בסקוטלנד, שתי השיטות הללו גרועות כיוון שמזמינות בקטריות לבשר שלכם, על כן הוא מציע דרך חילופית, אמנם ארוכה אך בריאה יותר.

בתכנית Inside the Factory של ה-BBC, סטטופולוס הכריז כי כאשר מפשירים בשר במיקרוגל מגיעים לכמויות מסוכנות של חיידקים.על כן, לפי דבריו, את הבשר יש להפשיר במקרר משום ש: "שהטמפרטורה הקרה מאטה את הצמיחה החיידקית, ומפחיתה את הסיכון לקלקול קיבה".

בשביל להוכיח את הבעייתיות שבהפשרת בשר במיקרוגל, הוא שם לפניו שתי צלחות פטרי ועליהן בשר הודו. בצלחת הראשונה הוא הניח בשר שדרך הפשרתו הייתה במקרר, ובצלחת השנייה הניח בשר שהופשר מראש בטמפ' החדר.

תוצאות הניסוי הוכיחו את טענתו של פרופ' סטטופולוס, בבשר שהפשיר בטמפ' החדר נמצאו פי שניים יותר חיידקים מכמות החיידקים שנמצאה בבשר שהפשיר במקרר.

בהמשך הוסיף פרופ' סטטופולוס  להוכיח כי אם מקפיאים מחדש את האוכל שהופשר, כמות הבקטריות תוכפל, והאוכל יהיה בלתי ראוי לאכילה. כך הסביר: "בכל פעם שאתם מפשירים אוכל כמות הבקטריות מוכפלת, ואם אתם מקפיאים אותו מחדש – אתם מקפיאים גם את הבקטריות".

אם ברצונכם בכל זאת להפשיר את הבשר בטמפ' החדר כדאי לתכנן זאת מראש: יש להניח את הבשר, כולל הקלקר שבא עימו, בקופסה גדולה במקרר. יש לסגור ולהשאירו שם למשך הלילה, ואף לעיתים למשך 24 שעות. אט אט ימס הקרח, ותוכלו להשתמש בנוח עם הבשר.

עם זאת, ישנם חוקרים המתנגדים לשיטת ההפשרה במקרר.

על פי המלצת חוקרת האוכל השבדית סוזן אקסטדט, ממכון מחקר בגטבורג, לא כדאי להניח בשר ודגים שיפשירו במקרר במשך הלילה, משום שזה גם יכול להזיק להם. לדבריה, השיטה המומלצת ביותר היא רק לעטוף את הבשר/ דגים בניילון נצמד, ולאחר מכן להניחם במים קרים.

מדוע שיטה זו מומלצת יותר? ובכן, ידוע כי מים מוליכים חום הרבה יותר טוב מאוויר, ולכן הם גם מזרזים את תהליך ההפשרה: "זה משהו שחוקרי אוכל ידעו כבר זמן רב. אבל הידע הזה בדרך כלל שמור לתעשיית המזון. רוב האנשים לא מודעים לזה", אמרה החוקרת.

תגיות:בשרמיקרוגלבריאותהפשרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה