חדשות בעולם

860 מיליארד דולר: אזרחי פולין דורשים מגרמניה פיצויים על השואה

ממשלת פולין העלתה הצעה כי יש לדרוש מגרמניה פיצויים על נזקים חומריים שגרמה במלחמת העולם השנייה. עלות הנזקים: 860 מיליארד דולר. על פי סקר שנערך לאחרונה בקרב תושבי פולין ניכרת תמיכה רבה ב"דרישה המוצדקת מגרמניה"

  • כ"א טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחרונה העלתה מפלגת השלטון "חוק וצדק", הנחשבת מפלגה לאומנית, הצעה כי גרמניה תשלם פיצויים על הכיבוש הנאצי של פולין במלה"ע השנייה.

וועדה מיוחדת שמונתה לחקור את הנושא, פרסמה דו"ח בן 40 עמודים, בו נכתב כי סכום הפיצוי על הנזק החומרי שנגרם לפולין במשך הכיבוש הנאצי עומד על סך של 860 מיליארד דולר נכון ליום.

על פי סקר שנערך לאחרונה בקרב תושבי פולין ניכרת תמיכה רבה ב"דרישה המוצדקת מגרמניה", לדבריהם.

מהסקר נמצא כי 54% מאזרחי פולין טוענים כי על גרמניה לשלם את פיצויי העתק על כיבוש פולין במלחה"ע השנייה, ועל החורבן העצום שהכיבוש הנאצי הותיר אחריו במדינה. 31% ענו על כך "כן מוחלט", בעוד 23% ענו "כן, בסבירות גבוהה".

13% בלבד מהנשאלים בסקר ענו כי: "גרמניה לא צריכה לשלם פיצויים לפולין על מלחמת העולם השנייה", ואילו 10% אמרו כי דעתם אינה ברורה בנושא.

"באופן כללי, הפולנים רואים את הסיבות מאחורי תשלום הפיצויים כמוצדקות ביותר, בעוד השאלה על הלגיטימיות של דרישת פיצויים כזו מגרמניה נתונה יותר בספק עבורם. 70 אחוזים מהם סבורים כי תשלום הפיצויים הוא צעד מוצדק מבחינה מוסרית", כך טען מרכז מחקרי דעת הקהל CBOS שביצע את הסקר.

עוד העלה הסקר כי 71% חששו כי: "תביעת פיצויים עלולה לפגוע ביחסים בין פולין וגרמניה".

תגיות:פוליןפיצוייםניצולי שואהגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה