חדשות בעולם

אוהבים שוקולד? גם אנחנו. רק חבל שהוא עומד להיכחד מהעולם

מאכזב: מומחים מזהירים כי צפוי להיות מחסור חמור בשוקולד כבר בשנים הבאות, זאת בשל מצב האקלים העולמי. עוד נתגעגע?

  • כ' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מומחים מזהירים כי צפוי להיות מחסור חמור בשוקולד כבר בשנים הבאות בשל מצב האקלים העולמי, כך על פי מסקנת בכירים בענף החקלאות שבאפריקה היכן שגדלים יותר מחצי פולי הקקאו שבעולם. לדברי אותם מומחים, פולי הקקאו נפגעים בעקבות שינויי במערכת האקולוגית שבאזור הגידול.

בניגוד לשאר ענפי חקלאות שעוסקים בפיתוחים גנטיים וטכנולוגיים ליבול, הסביר דאג הוקינס משקיע בריטי בענף החקלאות, את ענף הקקאו מנהלים בעיקר חקלאים עצמאיים שדרכם להשתמש בטכניקה חקלאית ישנה. על פי דבריו של הוקינס, כ-90 אחוזים מפולי הקקאו שהעולם גדלים בתנאים ישנים, ולכן יש השפעה על קצב הגידול עם כל שינוי שמצוי בתנאי הטבע.

על סמך הנתונים הנ"ל, קבע מחקר אמריקאי כי בשלושים השנה הבאות, עד שנת 2050, לא ייתכנו גידולים של פולי קקאו ב- 90% מסך 290 מתחמי גידול בכל העולם. מה שמביא למסקנה כי השוקולד עתיד להיכחד מהעולם.

עם כל זאת, אנו מאמינים כי עד שיגיע הרגע יימצא פתרון לבעיות גידול הקקאו, וכבר בימים אלו, בהתבסס על אתר ה-Dailymail, משרד החקלאות האמריקאי מביא למגדלי הקקאו המקומיים זנים ייחודיים של פולי קקאו שעברו תהליך של השבחה גנטית, אשר מהונדסים בעיקר בעמידה בפני תנאי יובש קשים וגם בצורת, ובנוסף בכוונתם להטמיע בשטח אמצעי טכנולוגיה אשר יעזרו לחקלאים המקומיים.

תגיות:שוקולדקקאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה