חדשות יהדות

בצל ההפיכות: הכירו את הגוי האיראני שמבקש ללמוד תורה

בצל ההפגנות באיראן, יו"ר תנועת עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי - חושף את הקשר שלו עם צעיר איראני גוי שאוהד את ישראל, לומד יהדות ואפילו מבקש ללמוד תורה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בצל ההפגנות באיראן, יו"ר תנועת עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי - חושף את הקשר שלו עם צעיר איראני גוי שאוהד את ישראל, לומד יהדות ואפילו מבקש ללמוד תורה. אל בן ארי הגיע הצעיר בעקבות צפייה בשיעוריו של בן ארי ביוטיוב, בנושא 'אומות העולם בתקופת המקרא'. "זה קשר שנמשך כבר שנה וחצי, דרך התכתבויות", מסביר בן ארי בראיון לערוץ 7. "מדובר בבחור צעיר שגר באחת הערים היותר בינוניות באיראן, צעיר משכיל שמתכתב איתי בעברית ופרסית שאני מבין קצת".

את העברית שבפיו למד הצעיר בעצמו, והקשר שלו עם ישראל והיהדות התחיל כבר בגיל 12. "הוא לימד את עצמו עברית דרך ערוץ 33, והוא כתב לי לפני שנה שהוא מאוהב בעם ישראל אחרי שקרא ספר על השואה וראה ולמד על היהדות. הוא גם שומר על שבע מצוות בני נוח, מעריץ את היהודים ושאל אותי אם מותר לו ללמוד תורה", סיפר בן ארי והוסיף: "כשהוריי נפטרו הוא ניחם אותי בפרסית, ואף הבטיח לי שאם יום אחד אבוא כתייר לאיראן, הוא ישמח להראות לי את מחוז הילדות של הוריי".

על רקע גל ההפגנות שמתרחש כעת באיראן, כותב הצעיר לבן ארי כי לעם האיראני יש שנאה יוקדת כלפי המוסלמים והפלסטינים כאחד. "הוא כותב לי שהם לא מוסלמים, ושהם שונאים מוסלמים ועוד יותר שונאים את הפלסטינים. ואת זה שאיראן הרשמית תומכת בחיזבאללה או בחמאס - זה לצנינים בעיניהם. יש להם את התרבות האיראנית שהם גאים בה, תרבות עתיקה של השושלת הססנית והם ממש לא מרגישים שהם ערבים מוסלמים. הם ממש מחוברים למערב, והם מצפים שהמערב יתמוך בהם".

תגיות:תורהגויאיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה