חדשות בעולם

סערה במצרים: קריאה לעיתונאים להכיר בירושלים כבירת ישראל

ה"ניו יורק טיים" מדווח: המדינה החליטה להכיר בירושלים כבירת ישראל, לאחר שבתדרוך עיתונאים ביקש קצין מודיעין בכיר: "על הפלסטינים להפנים כי עליהם להסתפק ברמאללה, מה ההבדל בינה לבין ירושלים?"

  • כ' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה כי מצרים הביעה הסכמה להכיר בירושלים כבירת ישראל. הדבר עורר סערה גדולה במדינה, לאחר שהקלטות שהתקבלו בתדרוך לעיתונאים מקומיים נחשפו. על פי הדיווח, קצין מודיעין בכיר, סרן אשרף אל-חולי, שוחח במהלך התדרוך עם מספר מגישי טלביזיה בכירים של תכניות האקטואליה במדינה.

במהלך הקלטת אמר אל חולי לעיתונאים: "כמו כל אחינו הערבים, מצרים מגנה את ההחלטה פומבית, אולם על הפלשתינים להפנים כי עליהם להסתפק ברמאללה". עוד נמסר בדיווח, כי הקצין המצרי ביקש מהעיתונאים לגרום לצופים להשתכנע כי מדובר בהחלטה נכונה. "האם ירושלים באמת שונה מרמאללה?", אמר להם. "הקונפליקט הישראלי פלשתיני אינו אינטרס מצרי. עלינו מוטלת אחריות לגרום לצופים להבין שבמקום לגנות את זה, עליהם להסכים".

עדיין לא ברור כיצד מצרים תגיד לאמרות הללו, והאם הדבר מגיע על דעתה של הממשלה המצרית. עד היום נשמע העולם הערבי מגבש חזית אחידה נגד הצהרת טראמפ שמכירה בירושלים כבירתה הנצחית של ישראל, והדבר בא לידי ביטוי גם של המדינות החברות באו"ם. יש לציין כי מצרים הייתה מהמדינות שהובילו את המחאה נגד טראמפ, לאחר הנאום המפורסם, והיא זו שיזמה את ההצבעה במועצת הביטחון לפיה יש לבטל כל הכרה בנושא מעמדה של העיר. למצרים היו תומכים רבים וההצעה עמדה לקבל תוקף משנה, אלא שאז הטילה ארצות הברית וטו על ההצבעה. בהמשך עברה ההחלטה שהובאה על ידי טורקיה ותימן להצבעה נוספת בעצרת הכללית, ושם היא רשמה 128 מדינות תומכות, 35 נמנעות ועוד תשע שהתנגדו לה.

תגיות:מצריםירושליםבירת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה