חדשות בעולם

ראש ממשלת אתיופיה ישחרר את כל האסירים הפוליטיים במדינה. מדוע?

בצעד יוצא דופן, הודיע לאחרונה ראש ממשלת אתיופיה היילמריאם דסלן על שחרור כל האסירים הפוליטיים במדינתו, וכן על סגירתו של מתקן הכליאה 'מקלווי' - מקום ידוע לשמצה במיוחד. מדוע דווקא כעת? קראו בפנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בצעד יוצא דופן, הודיע לאחרונה ראש ממשלת אתיופיה היילמריאם דסלן על שחרור כל האסירים הפוליטיים במדינתו, וכן על סגירתו של מתקן הכליאה 'מקלווי' - מקום ידוע לשמצה שהתפרסם בעיקר הודות לשמועות על שיטות חקירה אכזריות ובלתי חוקיות שכללו עינויים. 

את ההודעה מסר ראש הממשלה במהלך מסיבת עיתונאים, והוסיף כי ככל הנראה ישוחררו גם אסירים פוליטיים שממתינים למשפטם.

כשנשאל מדוע החליט על הצעד דווקא כעת אמר דסלן כי מהלך זה, דרמטי ככל שיהיה, נועד על מנת לאפשר דיאלוג פוליטי כן ואמיתי בנושא הההאשמות שמטיחים ארגוני זכויות האדם כלפי אתיופיה, בתואנה כי היא אינה מאפשרת ביטוי אמיתי לאזרחיה. 

עוד טוענים אותם ארגונים כי ממשלת אתיופיה מונעת התנגדות למהלכיה על ידי דיכוי האזרחים, וביצוע מעצרים המוניים שנועדו למנוע טרור פנימי. היות ועד כה הוגדרו כל האסירים הפוליטיים תחת הקטגוריה הכללית של 'פושעים', קצת קשה לדעת כמה אסירים כאלה באמת קיימים.

על פי ההערכות מדובר על כ-1,000 אסירים, לרבות אנשים ששימשו כבכירי מנהיגות האופוזיציה. כ-5,000 אסירים נוספים, ביניהם עיתונאים שהעזו לבקר את פעילות הממשלה - עודם ממתינים להחלטה בעניינם, ומוחזקים בבתי כלא ברחבי המדינה. 

תגיות:אתיופיהשחרורראש הממשלהאסיר פוליטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה