חדשות יהדות

נחשף פרט מרגש נוסף מפרשת רובשקין: "טראמפ בכה ואמר ’איני יכול לאכזב את הילד’"

פרט נוסף שהיווה את הטריגר לשחרורו של האסיר החב"די שלום רובשקין - נחשף כעת. בתו היהודייה של הנשיא דונאלד טראמפ שהייתה איתו בחדרו בזמן שקיבל מכתב מילד יהודי-חסידי, מעידה כי למרות שאביה הוא טיפוס קשוח הוא "נשבר, בכה ושאל: 'איך אני יכול לאכזב את הילד'"

בעיגול: ר’ שלום רובשקין בעת שחרורו (צילום מסך)בעיגול: ר’ שלום רובשקין בעת שחרורו (צילום מסך)
אא

במהלך שיעור תורה שמסר באתר 'תורה בכל זמן' - הרב דובי בן סוזאן חושף פרט מדהים שנודע רק לאחרונה בפרשת שחרורו של ר' שלום מרדכי רובשקין. מסתבר שהטריגר להחלטת הנשיא לחנון את האסיר החב"די ולשחרר אותו לחופשי - היה מכתב תמים של ילד יהודי קטן, שחולה במחלת הסרטן. בשיעורו סיפר הרב בן סוזאן כי בתו היהודייה של הנשיא טראמפ שהתה עמו בחדר בשעה שקרא את המכתב, וסיפרה שאביה נשבר, בכה ושאל אותה: 'איך אני יכול לאכזב את הילד הקטן שמבקש ממני לשחרר את רובשקין?'. 

זה קרה יומיים לפני ההחלטה הגורלית של הנשיא דונאלד טראמפ, לשחרר את האסיר החב"די ר' שלום מרדכי רובשקין. "באמריקה יש ארגון לא יהודי שנקרא 'משאלת לב', שתפקידו להסתובב בין בתי החולים שבהם מאושפזים ילדים חולי סרטן, ולאסוף מהם משאלות לב שונות שלהם", סיפר הרב בן סוזאן במהלך שיעור שמסר לאחרונה. "הארגון הוא בעל קשרים רבים ומסוגל להגשים לילדים כמעט כל משאלה שלהם, לרבות פגישות עם סלבס שאותם הם מעריצים. זה יכול להיות ספורטאי, זמר מפורסם ובעצם כל אדם עלי אדמות".

ממשיך הרב ומספר כי כשנציגי הארגון הגיעו לילד יהודי קטן שמשפחתו מנהלת אורח חיים חסידי, נדהמו הנציגים כשהקטן הביע את רצונו להיפגש עם הנשיא דונאלד טראמפ. "בהתחלה הם ניסו להניא אותו מכך בתואנה שמדובר באדם שקשה להגיע אליו, היות ויש סביבו סוללת מאבטחים שלא פשוט לעבור אותה. הם ניסו להציע לו דברים אחרים 'נוצצים' יותר, אך הילד עמד על דעתו ואמר להם: 'הבטחתם לעשות כל מה שאבקש, והבטחות צריך לקיים'".

אחרי הצעות מהצעות שונות, הם מצאו פשרה: "הילד הציע לכתוב מכתב לנשיא, והנציגים הבטיחו שידאגו לשים את המכתב על שולחנו של הנשיא בבית הלבן. "הילד כתב את המכתב בהתרגשות ותוך בכי, כשהדף נרטב מהדמעות שלו", מספר הרב שהביא את הדברים שסיפר עורך הדין אלן דרשוביץ, שהיה זה שהשתדל בשחרור האסיר מול טראמפ. "ואת המכתב הזה הניחו אנשי הארגון על שולחנו של הנשיא, יומיים לפני שחרורו של רובשקין. בתו היהודייה של הנשיא הייתה בחדרו בזמן שקיבל את המכתב, וסיפרה כי למרות שאביה הוא אדם קשוח - הוא נשבר, בכה ושאל אותה: 'איך אני יכול לאכזב את הילד הזה?' וזה בעצם היה אחד הטריגרים שהיטו את הכף לטובת רובשקין", סיכם. 

תגיות:שחרורקידוש השםדונאלד טראמפמרדכי רובשקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה