חדשות בארץ

הישיבה התפוצצה: עימות סוער בעקבות חוק עונש מוות למחבלים

אביגדור ליברמן נטש את ישיבת הממשלה לאחר עימות עם שטייניץ שטען: "הנזק למדינה בעקבות החוק יהיה עצום". לאחר ניסיון לדחות את הדיון, הוא יעלה עוד היום בהצבעה טרומית: "חלק מההסכם הקואליציוני"

  • ט"ז טבת התשע"ח
ליברמן ושטייניץ (צילומים: פלאש 90)ליברמן ושטייניץ (צילומים: פלאש 90)
אא

עימות סוער בישיבת הממשלה בכנסת בעקבות חוק "עונש מוות למחבלים", הוביל לפיצוץ הישיבה אותה נטש שר הביטחון אביגדור ליברמן. מתברר כי במהלך הישיבה התעמת שר הביטחון עם שר האנרגיה יובל שטייניץ, בעקבות חילוקי דעות בניהם. על פי ליברמן, הנושא הנדון הוא חלק מההסכם הקואליציוני, בעוד ששטייניץ טוען כי יש לקיים דיון "בנושא שיכול לפגוע במדינת ישראל. לפי תקנון הממשלה, בלי דיון השרים לא יכולים לתמוך. גם אם יש הסכמים קואליציוניים, יש מקום להשמיע דעה נוספת".

על פי גורמים שנכחו בישיבה, העימות בין השניים התפתח כשליברמן דפק על השולחן וטען כי סוכם כבר בוועדת שרים לענייני חקיקה שהנושא יוכרע בפורום ראשי הקואליציה. בסופו של דבר, ליברמן יצא בזעם מהישיבה ואיתו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר התייעצות, סוכם כי החוק יעלה היום בהצבעה טרומית ובהמשך יתקיים הדיון בקבינט. שטייניץ אמר: "עונש מוות למחבלים זה הדבר הכי גרוע שישראל יכולה לעשות לעצמה. הנזק למדינה עלול להיות עצום. אנו משחקים לידיהם של אויבינו הגרועים ביותר". מוקדם יותר הבוקר הבהיר חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) כי יתנגד לחוק. ביהדות התורה טענו כי קיימו ישיבה בעניין, אך נראה כי לא ימהרו לתמוך בחוק אחרי שליברמן החליט להערים קשיים בנושא "חוק המרכולים", שיובא להצבעה בשבוע הבא. במהלך השנים הנושא עלה מספר פעמים, אולם ההתנגדות לחוק עלתה בשל החשש כי יעלה מספר פיגועי החטיפה על מנת ליצור משא ומתן בנוגע למחבלים עליהם נגזר עונש מוות.

יש לציין כי סעיף עונש מוות למחבלים כבר קיים בחוקי הצבא. צו הוראות הביטחון באיו"ש מאפשר להרוג מחבל שגרם למוות בנסיבות מסוימות ומחייב הסכמת כל הרכב השופטים. בנוסף, יתקיים ערעור גם אם המחבל החליט שלא לערער.

תגיות:אביגדור ליברמןיובל שטייניץעונש מוות למחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה