ונשמרתם

סערה בים: משרד הבריאות באזהרה חמורה מפני זיהום בחופים

המשרד פרסם הודעה רשמית, בה ביקש להימנע מכניסה למים בעקבות זיהום שנוצר ממי הגשמים בחופים ברחבי הארץ. בעקבות הזיהום, התגלו גם פגרי חיות בחופים

  • ט"ו טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרד הבריאות פרסם הבוקר אזהרה חמורה בנוגע לחופי הים בישראל. על פי ההודעה, בהודעה שיצאה נכתב כי "משרד הבריאות מזהיר את מתרחצי החורף מלרחוץ בחופים עקב חשש מזרימת נגר וניקוז מזוהם לים, בשל הגשם הסוחף". המשרד לא פרסם אזהרה מחופים מסוימים, אלא ביקש מהציבור להימנע בכלל מכניסה לים. בימים האחרונים החלו מי הים באזורים שונים בישראל להזדהם ופגרי חיות נראו בחופים. 

כמויות הגשם גרו להצפות באזורים שונים ברחבי הארץ. בחיפה נגרם סחף של עצים ובוץ שזרמו מההרים ובחוף הסטודנטים נרשם סחף שכלל אף כלי רכב שנסחפו לתוך הים. גם באשקלון ובערים נוספות בדרום נרשמו אירועים דומים. כיום ישנם בישראל מספר חופים בודדים שנמצאים פתוחים לאורך כל עונת הרחצה. מדובר בעיקר בחוף סירונית בנתניה, חוף יונה בראשון לציון וחופים נוספים באשדוד.

"לא ייתכן שמקרי זיהום הים החוזרים מדי חורף ימשיכו להתקבל כגזירת גורל. ריבוי מקרי זיהום הים מביוב ומי נגר שמוזרמים לים הובילו בשנה האחרונה ל-77 ימים במצטבר של חופים סגורים, כפול מהיקף הסגירות ב-2016", נמסר בתגובה מעמותת "צלול". "במקרה הזה, מי הנגר זיהמו את הים. מעבר לזיהום של שאריות שמן ודלק מהכביש, עם מי הניקוז מגיעים לים גם מים שמכילים ריכוזים גבוהים של חיידקים מעוררי מחלות. צלול דורשת מעיריית תל אביב לעשות את כל המאמצים למנוע הישנות התופעה החוזרת בכל אירוע גשם משמעותי".

תגיות:סערהמשרד הבריאותסכנהים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה