חדשות בריאות

הרופאים מוחים: עישון במקומות ציבוריים – לא בישראל

משרד הבריאות הוציא צו המרחיב את איסור העישון כפי שקיים נכון להיום במקומות ציבוריים, אולם הארגונים אינם שבעי רצון מהרחבת התקנות, ודורשים כי העישון ייאסר בכל מקום ציבורי: "רוב הציבור הישראלי אינו מעשן, ויש לעמוד על זכותו"

  • ט"ו טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות הוציא צו המרחיב את איסור העישון כפי שקיים נכון להיום במקומות ציבוריים. על פי הצו ייאסר העישון מגרשי ספורט עירוניים, בבריכות שחייה, הופעות, חניונים, גני חיות, כל שטחי בתי החולים, כניסות למשרדי ממשלה ולגני ילדים, גני שעשועים ועוד היד נטויה. ועדות הרווחה, העבודה והבריאות צפויות לאשר את התקנות, ומיום האישור ייכנסו לתוקפן תוך 30 יום.

הארגונים אינם שבעי רצון מהרחבת התקנות, ודורשים כי העישון ייאסר בכל מקום ציבורי, חוץ  מחריגות ספציפיות שייקבעו בחוק. כמו כן, הארגונים דורשים כי יבוטלו במקומות ציבוריים ובמקומות עבודה חדרי העישון, זאת על פי אמנת המסגרת לפיקוח העישון שישראל חתומה עליה.

"על המדינות החתומות על האמנה לספק הגנה אוניברסלית בתוך 5 שנים מאישרור האמנה. עברו כבר יותר מ-10 שנים מאישרור האמנה, ועדיין קיימים בישראל חדרי עישון", כתבו הארגונים.

לטענת הארגונים: "הנושא עקרוני וחשוב עוד יותר בכל הנוגע לאוכלוסיות שחשופות לעישון ללא יכולת בחירה: אנשים אשר עובדים בבתי החולים או במקומות עבודה סגורים וילדים".

בנוסף, הארגונים מוחים נגד הסעיף שמחריג ל-3 שנים את הצו עבור מחלקות הסגורות בבתי חולים, בכדי לתת אפשרות לעשן עבור מאושפזים ולצוותים הרפואיים אשר אין ביכולתם לצאת משטח המחלקה: "זוהי נסיגה נוספת וחמורה: חיוב הצוות לעבוד במחלקות סגורות בבתי חולים, בהן יותר העישון", כתבו.

"בכוחה של הוועדה בראשותך לבטל את התוספת הנוכחית ולאחד את התוספות והטלאים המתרבים לחוק המקורי, לכדי שורה תחתונה ברורה: המרחב הציבורי בישראל יהיה נקי מעישון כברירת מחדל. ללא שטחים אפורים, החרגות, נוסחים עמומים וסימני שאלה", כך כתבו הארגונים ליושב ראש הוועדה, אלי אלאלוף. על פי דבריהם, "רוב הציבור הישראלי אינו מעשן, ויש לעמוד על זכותו, ובפרט על זכותם של תינוקות, ילדים ונשים הרות, לנשום אוויר נקי מרעלני הטבק".

עוד מציינים הארגונים כי ישראל חלוצה יחסית בנושא החקיקה המבטלת עישון במקומות ציבוריים, וכבר בשנת 1983 חוקקה חוק בנושא. אולם, על פי דבריהם, ישראל "נותרה מפגרת מאחור" כיוון שמאז ישנה התקדמות רבה בחקיקה בנושא ברחבי העולם.

עוד מוסיפים כי: "במחקרים שנערכו בישראל נמצא כי רוב מוחלט של הציבור תומך בהפיכת המרחבים הציבוריים לנקיים מעישון וכי חשיפת הישראלים הלא מעשנים לעישון כפוי, גבוהה משמעותית לעומת המקובל במדינות מפותחות בעולם".

תגיות:בריאותעישון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה