חדשות יהדות

מפי עוללים: החינוך החרדי יקבל תוספת של כרבע מיליון שקלים

ועדת החינוך אישרה תוספת של 263 מיליון לחינוך החרדי. אגודת ישראל תקבל תוספת של 107 מיליון שקל, ש"ס עוד 104 מיליון ותקציבה יהיה 800 מיליון שקל

  • י"ד טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

ועדת החינוך של הכנסת אישרה תוספת של 263 מיליון שקל לחינוך החרדי. על פי המתווה החדש, יקבל החינוך העצמאי של "אגודת ישראל" 107 מיליון שקל ותקציבו יגיע ל-1.368 מיליארד שקל. רשת "מעין החינוך" התורני של ש"ס תקבל תוספת של 104 מיליון שקל ותקציבה יהיה 800 מיליון שקל. בנוסף, מוסדות שאינם רשמיים יקבלו 52 מיליון שקל. הדבר אושר על ידי וועדת החינוך במסגרת ההעברות התקציביות של סוף השנה האזרחית.

במהלך הוועדה אושרה העברה של 53 מיליון שקל לרשתות של אגודת ישראל וש"ס 25 מיליון שקל למוסדות "יהדות התורה" (מתוכם 17 מיליון שקל לסל תלמיד עצמאי) ושמונה מיליון שקל לטובת שיפוצים במוסדות החינוך. בנוסף, יועברו 28 מיליון שקל למעין החינוך העצמאי, מתוכם 13 מיליון ל"נוער נושר".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מיהדות התורה הודיע כי תקציב 2019 לא יאושר אם לא יוכנס הכסף לטובת מוסדות יהדות התורה במסגרת התקציב. גפני מנסה למנוע דיונים עתידיים בנוגע לתקציב. גפני טען במהלך הישיבה כי: "אגף התקציבים מעמיד אותי ואת החברים עם הגב אל הקיר. כי יש בהעברות משכורות ודברים שלא מתקבל על הדעת שלא נאשר. הם מחכים לרגע האחרון כדי להלחיץ אותנו ונהיה מוכרחים לאשר. זה תהליך פסול שאסור לעשות אותו". ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) טענה שחוק יסודות התקציב אוסר להגיש העברות תקציביות לא חריגות בחודש האחרון לשנה ו"אגף התקציבים מתנהג כאילו הכול חריג".

במהלך הוועדה אושרה גם העברת 4.75 מיליארד שקל למשרד הבריאות, 4.7 מתוכם לא במסגרת תקציב 2017, אלא הרשאה להתחייב לתקציבים עתידיים.

תגיות:תקציבחינוך חרדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה