חדשות בארץ

יש להיערך בהתאם: מד"א מוציא הלילה אמבולנסים מיהודה ושומרון

החל מהלילה ארגון מד"א מצמצם באופן משמעותי את פעילותו ביהודה ושומרון, ובחלק מנקודות ההזנקה תופסק הפעילות, עקב אי הסדרת התקצוב מהמדינה. המנכ"ל, אלי בין: "אינני רואה ברירה אחרת אלא להפסיק את שירותי מד''א באיו''ש עד להסדרת הנושא''

  • י"ג טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

החל מהלילה ארגון מד"א מצמצם באופן משמעותי את פעילותו ביהודה ושומרון, ובחלק מנקודות ההזנקה תופסק הפעילות.

על פי הדיווח במהדורת 'כאן חדשות'', בחלק מנקודות ההזנקה הפעילות תופסק החל מהלילה הקרוב.

בהודעה למשרד הבריאות מסרה הנהלת מד"א כי "בהמשך לפניות חוזרות ונשנות, הבטחות שונות ולדיון בוועדת הכספים של הכנסת, לא הוסדר נושא תקצוב פעילות מד"א באיו"ש. נבקשכם לתאם עם ראשי הישובים את המענה במקומות בהם השירות לא יפעל, וכן להיערך להפסקת כלל הפעילות הממומנת באיו"ש בהמשך".

בחודש המקביל אשתקד הממשלה החליטה לטפל בנושא ולהסדיר את תקצוב הפעלת שירותי מגן דוד אדום ביו"ש, אשר ממומנים ע"י משרד הבריאות, אולם בשל אי העברת התקציב הדרוש, החליטו במד"א על פעילות מצומצמת בשטחי יו"ש. לבסוף ההחלטה לא התממשה בשל שר הבריאות לשעבר שביקש לחכות מעט בעניין צמצום הפעילות עקב המצב הבטחוני.

בשבוע שחלף פורסם דיווח בערוץ 7 כי מנכ''ל מגן דוד אדום, אלי בין, הודיע לרה"מ, בנימין נתניהו, כי בעקבות אי הסדרת התקציב שהוחלט בממשלה, מד"א ייאלץ לחדול מלתת שירות ביו"ש ולהציל שם חיים.

מנכ''ל מד"א, אלי בין, אמר: ''אמנם מדובר בסכום זעום לעומת סכומים אשר הממשלה מאשרת ועוסקת בהם, אך לארגון כמו מגן דוד אדום זו מכה קשה הגורמת לסיום השנה בגירעון אשר ישפיע על כלל השירותים לתושבי מדינת ישראל''.

''כאמור עד כה נמנענו מלפגוע בשירותים החיוניים אך כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה הגירעונית בתקציב מד''א. אינני רואה ברירה אחרת אלא להפסיק את שירותי מד''א באיו''ש עד להסדרת הנושא''.

''אני מבקש מכבודו בכל לשון של בקשה להטיל על כל סמכות רלוונטי את הטיפול בנושא ללא כל דיחוי'', כתב המנכ"ל בין לנתניהו, המכהן כשר הבריאות.

תגיות:מד"אתקציב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה