חדשות בעולם

הזוי: בית משפט בתאילנד שלח עבריין ל-13,275 שנה בכלא

תאילנד: עבריין צעיר הצליח להונות אלפי בני אדם ולגרום להם להשקיע אצלו מיליוני דולרים, לאחר שהציג עצמו כאיש עסקים בעל חברות ותאגידי ענק. ואיזה עונש גזר עליו בית המשפט? לא תאמינו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תאילנד: עבריין צעיר הצליח להונות אלפי בני אדם ולגרום להם להשקיע אצלו מיליוני דולרים, לאחר שהציג עצמו כאיש עסקים בעל חברות ותאגידי ענק. הצעיר, פודיט קיטיתראדילוק בן ה-34, הודה בכל עברות ההונאה המיוחסות לו, שכולן יחד מסתכמות בכ-160 מיליון דולר שהושקעו אצלו. בדרך מתוחכמת ביותר הצליח הגנב הצעיר לשכנע אלפי אנשים שאם ישקיעו אצלו את כספם, יצליחו להכפילו ואף לשלשו תוך זמן קצר. 

ואנשים, הרבה אנשים, האמינו לו. 

על פי הדיווח ב-BBC מדובר בלמעלה מ-40,000 (!) בני אדם שנפלו ברשתו והשקיעו את מרבית כספם 'על קרן הצבי'. בבית המשפט נותרו השופטים בהלם מוחלט, משלא הצליחו להסביר כיצד זה אדם כה צעיר הצליח להערים על אנשים כה רבים, ביניהם לא מעט אנשי עסקים. כשהודה הנאשם ב-2,653 סעיפי האישום - גזר עליו בית המשפט עונש בלתי נתפש של ריצוי 13,275 שנה בכלא. 

עורך דינו שהגיש בקשה להקלה בשל ההודאה, הצליח לבסוף להשיג אותה והשופט התרצה וקיצץ את עונשו לחצי, וכעת הוא עומד על 6,637 שנה ו-שישה חודשים. אבל מה שעוד יותר מוזר בכל הסיפור התמוה הזה הוא שלמעשה - פודיט צפוי להשתחרר מהכלא כשיהיה בן 54. לאן נעלמו כל השנים של גזר הדין? ובכן, מסתבר שהחוק התאילנדי מקציב טווח מקסימלי של 10 שנים בכלא, עבור סעיפי הפשיעה העיקריים שבהם הורשע הצעיר. 

ומכיוון שכך, פודיט נקנס ב-40 מיליון דולר (20 מיליון עבור כל אחת משתי החברות ש'ניהל') ובמקביל יפצה את כל קרבנותיו בכ-17 מיליון דולר. 

תגיות:עונשבית סוהרעברייןהודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה