הריון ולידה

בת 33 שחוותה דיכאון לאחר הלידה: "הסתובבתי בבית כמו רוח רפאים"

כשרותם בוסאני בת ה-33 ילדה את בנה השני, היא לא חשבה שחייה הולכים להשתנות מן הקצה אל הקצה. עד אז ניהלה עסק מצליח לכלות, אך הלידה הזו שכל כך ייחלה לה - שינתה את הקצב והסדר של הכל. "הבנתי שאני עכשיו צריכה להקשיב לכל מה שאומרים לי בשביל מטרה אחת ברורה: להחזיר אליי את משפחתי"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשרותם בוסאני בת ה-33 ילדה את בנה השני, היא לא חשבה שחייה הולכים להשתנות מן הקצה אל הקצה. עד אז ניהלה עסק מצליח לכלות, אך הלידה הזו שכל כך ייחלה לה - שינתה את הקצב והסדר של הכל. בראיון ל'ישראל היום' מספרת בוסאני על הקשיים שהיו מנת חלקה ועל הדיכאון שתקף אותה מיד אחרי הלידה שלה ציפתה כל כך. "מצאתי את עצמי חסרת סבלנות לבן שלי, ולא מצליחה להתמודד. פשוט מחזיקה אותו ובוכה על זה שאני לא מצליחה להתמודד, כי הרי איזה אימא אני? הרי רציתי אותו כל כך והרגשתי מוכנה כל כך, אז למה אני כועסת עליו באמצע הלילה שהוא לא מצליח לינוק?".

לדבריה, הייתה "קמה ומסתובבת בבית כמו רוח רפאים וחוזרת למיטה. שנאתי את עצמי ושנאתי את כולם. על כולם צרחתי ועניין הילדים פשוט הטריף אותי. כל הזמן ניסיתי לברוח אליהם". איך היא הצליחה לעבור את התקופה הזו בכל זאת?

"בזכות המשפחה המדהימה שלי, שהשכילה להכיר אותי יותר טוב מפסיכיאטרית שמכירה אותי בקושי שבוע", היא מסבירה. 

אבל נדרש כאן תהליך, והוא לא היה פשוט. "הבנתי שאני עכשיו צריכה להקשיב לכל מה שאומרים לי בשביל מטרה אחת ברורה: להחזיר אליי את משפחתי. מתוך הבנה שאני צריכה להתמסר לתהליך, החלטתי להרפות גם מעניין העסק והצלחתי פתאום ליהנות מהדברים הקטנים שעשו לי טוב".

היות והלחץ קצת הופחת, בוסאני חזרה להיות מה שהיא מכירה - רותם הצוחקת והרגועה. "פתאום אני האימא שרציתי להיות, הרעיה שרציתי להיות והאישה שבבית שרציתי להיות. בהתחלה החוויה הזו טלטלה את עולמי והביאה אותי לבור שלא ידעתי אם אצליח לצאת ממנו אי פעם, אבל היום נראה לי שזה הדבר הכי טוב שקרה לי. הדרך עם הבן הגדול עוד ארוכה מן הסתם, אבל בדבר אחד אני בטוחה, שלא משנה מה - מהיום שהוא נולד רגש אחד חזק כן הצלחתי להעביר לו - רגש האהבה".

ומה המסר שלה לנשים שנמצאות במצבה ומתמודדות במקום כל כך קשה עם עצמן? "אני רוצה שכל אימא אי שם תדע שהכל בסדר. לא משנה מה היא מרגישה, היא לא לבד. היא רק מרגישה לבד. תביני שאף אחד לא מצפה ממך להיות מושלמת מלבד את עצמך, ותרשי לעצמך להרגיש, לבכות, לשתף ובעיקר לא להסתיר. ותעשי לעצמך טובה, את רגשות האשמה תשאירי בתינוקייה".

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:לידהדיכאוןפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה