ונשמרתם

מסוכן להכיר: אלו החיידקים שאתם שותים מדי יום

בדיקות שבוצעו על מכונות קפה משרדיות העלו ממצאים מדאיגים באשר לכמות החיידקים שנמצאו עליהן. בין החיידקים נמצא גם חיידק האי קולי שעלול להביא לזיהומים קשים

  • י"ג טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בדיקות שבוצעו על מכונות קפה משרדיות העלו ממצאים מדאיגים באשר לכמות החיידקים שנמצאו עליהן. בין החיידקים נמצא גם חיידק האי קולי שעלול להביא לזיהומים קשים.

דבורה נורויל, כתבת חדשות, הזדעזעה כאשר פתחה את מכונת הקפה המשרדית, וכך סיפרה: "לקחתי את הקפסולה שלי, פתחתי את המכונה והייתי מזועזעת מכמות הלכלוך שמצאתי שם. אמרתי 'אנחנו חייבים לבדוק את מכונות הקפה' וזה בדיוק מה שעשינו". לאחר הזעזוע הראשוני הצוות שלה השתלט על חלקי המכונה, מאגר המים וכן על הפיה שממנה יוצא הקפה, ולאחר מכן העביר למעבדה את הדגימות.

עוד בדקה נורויל בדקה מכונת קפה ביתית, ואף שם נמצאו חמישה סוגי חיידקים שעלולים לגרום בין השאר לזיהומים בריאה ולדלקת ריאות.

בנוסף, נבדקה מכונת קפה משרדית נוספת בלונג איילנד. על פי הבדיקות שנערכו נמצאו 5 סוגים שונים של חיידקים, כולל חיידק האי קולי.

בדיקה נוספת שנערכה על ידי CBS2 על 10 מכונות קפה ביתיות, העלתה את הימצאותם של חיידקים גראם-חיוביים, כגון סטפילוקוקוס, סטרפטוקוקוס ובצילוס צראוס, וכן חיידקים אנטריים וחיידקי המעיים, כגון האי קולי. מתוך עשר מכונות הקפה שנבחנו, ב-5 מהן נמצאו חיידקים במכונה עצמה ואף במאגר המים. ב-3 ממכונות הקפה שנבדקו נמצאו חיידקים במאגר המים ואילו רק ב-2 מכונות קפה לא נמצאו כלל חיידקים. באחת ממכונות הקפה נתגלה המספר הגבוה ביותר מכל הבדיקות שנערכו - מאה אלף חיידקים במאגר המים.

אמנם הממצאים מטרידים, אולם, אל דאגה, הבשורה הטובה היא כי אפשר בהחלט להיפטר מכל החיידקים באמצעות 4 פעולות בסיסיות:

1.שטפו את חלקי המכונה באופן יומיומי עם סבון.

2.נגבו את מכונת הקפה לאחר כל שימוש.

3.החליפו מים לאחר כל שימוש.

4.שטפו ידיים לאחר כל שימוש.

כמו כן, מומלץ לפעול בהתאם להוראות הניקוי המיוחדות המצורפות למכונת הקפה אותה רכשתם.

תגיות:מיםונשמרתםסכנהשתייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה