פיתוח האישיות

ביישה את הסועד במסעדה, אך תגובתו ריגשה את הרשת

מה קרה כאשר חייל ביקש הנחה עבור ארוחה במסעדה, ואחת הלקוחות החליטה שמדובר ב'זכויות מיוחדות' שהוא לא צריך לקבל? קראו בפנים את הסיפור ההזוי ואת התגובות הנרגשות שהגיעו בעקבותיו

בעיגול: החייל במסעדה (צילום: shutterstock)בעיגול: החייל במסעדה (צילום: shutterstock)
אא

הכל התחיל כאשר איש צבא בארה"ב נכנס למסעדה למזון מהיר וביקש הנחה עבור הארוחה שלו. רוב הסועדים ואפילו המלצרית קיבלו את הבקשה שלו בהבנה, הרי בכל מדינה שמכבדת את עצמה יש הנחה לחיילים. אולם את אחת הלקוחות הבקשה הזו קצת הצליחה להרגיז. "סליחה, מה פתאום שהוא יקבל זכויות מיוחדות רק בגלל שהוא חייל?", הטיחה כלפי המלצרית, כשזו ניגשה לבדוק את גובה ההנחה שניתן לתת לו. 

כצפוי, אנשים רבים העירו לה על התנהגותה, אולם האישה כלל לא התחשבה והמשיכה בעמדתה. "גם הילדים שלי שירתו בצבא. אז מה?", אמרה. אותו חייל נבוך עמד בתור ולא ידע כיצד להגיב. הוא יכול היה לכעוס, להתעצבן ולהקים קול צעקה על אותה אישה, שבמקרה גילה הגיע לגיל אמו. אך החייל בחר בדרך אחרת. "סליחה גברתי", פנה אליה בנועם ובטון אדיב. "כשאת רואה חייל במסעדה או בחנות כשהוא מקבל 'הנחה צבאית', אני מבקש ממך שתעצרי לרגע ותחשבי על מה האדם הזה ויתר, כדי לזכות בכמה סנטים או במקרה הטוב כמה דולרים פחות עבור הארוחה שלו".

המשיך החייל ואמר: "לאו דווקא אני, אלא כל חייל - שם את עצמו בסיטואציה מסוכנת כדי להגן על הביטחון שלך ושל המשפחה שלך. הוא בילה חגים ואירועים חשובים הרחק מהמשפחה, כדי שאת תוכלי ליהנות מהחגים והשמחות שלך. והוא עשה את זה לא יום או יומיים, אלא כמה שנים. אז מה שאני מבקש כאן זה לא זכות מיוחדת, זו הנחה. זכות מיוחדת זה להגיע הביתה למשפחה שלך בריא ושלם. זכות מיוחדת זה לחזור הביתה ולחיות במדינה חופשית ממלחמות. זכות מיוחדת זה לחגוג עם המשפחה שלך ימי הולדת, או לאכול איתה ארוחת ערב. אני לא אומר לך איך לחשוב, אבל מבקש ממך שתחשבי על זה שיש אנשים שמוותרים על הזכויות שלהם כדי שאנשים כמוך יוכלו לקבל אותן".

בשלב זה ההתרגשות עלתה על גדותיה, ואחת הנשים האחרות החליטה שהיא משלמת עבור הארוחה של החייל, וגם קונה עבורו שתי ארוחות נוספות לפעמים הבאות. "מה שקרה כאן היום הבהיר לי את החשיבות שבלכבד את מי שעושה עבורך דברים. לאו דווקא חיילים, אלא כל אחד. אפילו בנאדם זקן או הומלס. כולם שווים את החיוך הזה, ובסך הכל מדובר בכמה דולרים בודדים. אני לא חושבת שעשיתי משהו יוצא דופן, אני כן חושבת שזו הייתה תזכורת בשבילי שלא לחכות לאירועים מהסוג הזה כדי להבין שהנתינה היא הכרחית", אמרה האישה. 

הסיפור התפרסם ברשתות החברתיות ועד מהרה הפך לויראלי וזכה לעשרות אלפי תגובות. כולן כצפוי מאוד כעסו על ההערה של האישה והצדיקו את החייל. ומה אתם חושבים על כך? שתפו אותנו!

תגיות:מסעדההעצמה אישיתשיימינגמלצרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה