חדשות בארץ

סולם יעקב: החוק שיחזיר את ליצמן למשרד הבריאות

אחרי ההתפטרות בעקבות העבודות ברכבת ישראל, הממשלה צפויה לאשר היום חוק שיסלול את דרכו של שר הבריאות לשעבר למשרד. על פי המתווה, יוכל להאציל סמכויות לסגן שר

  • י"ג טבת התשע"ח
יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)
אא

חוזר למשרד הבריאות? ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בחוק שעשוי לסלול את דרכו של ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה בחזרה למשרד הבריאות. החוק בו תדון מאפשר לליצמן לכהן כסגן שר במעמד של שר. על פי המתווה, ליצמן יוכל להאציל סמכויות סטטוטריות הנתונות לו לידי סגן שר. בדברי ההסבר לתזכיר החוק, שנכתב על ידי משרד המשפטים לאחר התפטרותו, נכתב: "הממשלה מבקשת לאפשר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר, הפעלת סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר בידי סגן שר שמונה באותו משרד. לפיכך, מוצע לתקן את סעיף 33 לחוק היסוד, על דרך של הוספת סעיף, כך שייקבע כי כאשר ראש הממשלה מכהן כשר הממונה על משרד, יהיה רשאי הוא לאצול את סמכותו, בהתאם להוראות סעיפים קטנים גם לסגן שר באותו משרד". המשמעות: אם החוק יעבור, ליצמן יקבל את ההחלטות וראש הממשלה יישא באחריות.

כעת, שינוי החוק אפשרי באמצעות רוב של 61 חברי כנסת, והבוקר הוא יעלה להצבעה בממשלה. אם הוא אכן יעבור, כצפוי, הדבר יבוא לאישור קריאה ראשונה בכנסת כבר מחר. ראוי לציין כי ליצמן הצהיר לאחר שהתפטר כי לא יסכים לדון בנושא החוק אם לא יאושר חוקי השבת, בניהם חוק המרכולים וחוק "מסורת ישראל", שכבר אושר בכנסת.

ליצמן, כזכור, התפטר מתפקיד שר הבריאות ב-26 בנובמבר לאור המשבר שנוצר בנוגע לעבודות רכבת ישראל בשבת. הוא הגיש את מכתב ההתפטרות למזכיר הממשלה צחי ברוורמן. בתגובה להחלטה מסר אז ליצמן: "הגשתי מכתב התפטרות בעקבות עבודות בשבת ברכבת. בכל הדורות ידענו שהשבת שומרת עלינו, שזה יסוד הברית בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא. לצערי, הרכבת הפכה את השבת ליום השיפוץ הלאומי. זה בניגוד להסכם הקואליציוני והסטטוס-קוו".

תגיות:יעקב ליצמןמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה